۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82897204
T T
۰ نفر
بنیاد نخبگان كهگیلویه و بویراحمد از محققان حوزوی حمایت می‌كند

یاسوج- ایرنا- رئیس بنیاد نخبگان كهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد نخبگان این استان از محققان و سرآمدان حوزه علمیه حمایت كرده و از برجستگان، تجلیل و الگوسازی می‌كند.

به گزارش ایرنا، حمدالله اكوانی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی بنیاد نخبگان كهگیلویه و بویراحمد با شورای حوزه‌های علمیه در یاسوج، اظهار داشت: بنیاد نخبگان در بخش فرهنگی فعالیت‌های خود، از سرآمدان و افراد مستعد برتر حوزه تجلیل و الگوسازی می‌كند.
وی با اشاره به رسالت اصلی بنیاد نخبگان در شناسایی، جذب و پشتیبانی از نخبگان افزود: منظور از افراد نخبه تنها متخصصان در حوزه‌های فنی نبوده بلكه تعدادی از نخبگان در حوزه فرهنگی و حوزوی فعال هستند كه باید از آن‌ها حمایت شود.
اكوانی بیان كرد: بنیاد نخبگان هر ساله از میان اعضای اجتماع حوزوی با در نظرگرفتن فعالیت‌های نخبگی آنان در زمینه‌های «آموزش»، «پژوهش» و «تبلیغ و امور فرهنگی» برگزیدگان حوزوی را در 2 رده «مستعد برتر حوزوی» و «سرآمد حوزوی» شناسایی و از فعالیت‌های آن‌ها پشتیبانی می‌كند.
وی عنوان كرد: بنیاد در زمینه تكریم و الگوسازی از نخبگان، فعال است و پس از این نیز فعال‌تر خواهد شد.
رئیس بنیاد نخبگان كهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در الگوسازی از نخبگان، هدف هدایت كسانی است كه در اول راه قرار داشته و می‌توان با ارائه الگو به آنها، زمینه شكوفایی استعداد را برای آنان هموار كرد.
اكوانی با اشاره به 2 مشكل هدایت و حمایت از نخبگان حوزوی، تصریح كرد: عدم اطلاع از مستعدان برتر حوزوی و نبود اطلاعات جامع از آن‌ها در استان از جمله مشكلاتی است كه در اجتماعات نخبگان حوزوی در كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
اكوانی ابراز داشت: به منظور شناسایی مستعدان و سرآمدان حوزوی و فرهنگی در كهگیلویه و بویراحمد آئین نامه‌های بنیاد به نهادهای فرهنگی و حوزوی ارسال و یك رابط مشترك نیز بین بنیاد نخبگان و حوزه علمیه در استان تعیین می‌شود تا بانك اطلاعاتی آنها تهیه شود.
اكوانی عنوان كرد: آئین نامه‌ها و شیوه نامه‌های تسهیلات و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر در سایت بنیاد نخبگان استان موجود بوده و علاقه‌‌مندان می‌توانند با مراجعه به این سایت اطلاعات جامعی كسب كنند.
در این نشست مسؤولان حوزه‌های علمیه كهگیلویه و بویراحمد نیز پیشنهادهای خود را در مورد بهبود تعامل بنیاد نخبگان استان با مراكز حوزوی در جهت شناسایی و حمایت از مستعدان برتر و سرآمدان حوزوی مطرح كردند.
9868/6110