۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۳۰
کد خبر: 82897256
T T
۰ نفر
آيت الله علم الهدي: بدترين مرض جامعه متدينين سكولاريسم است

مشهد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت: بدترين مرضي كه در جامعه روحانيت، دينداران و سياسيون دچار هستيم بيماري سكولاريسم است.

آيت الله سيد احمد علم الهدي روز چهارشنبه در مراسم گشايش همايش روساي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي سراسر كشور در مشهد افزود: در ميان متدينين، بعضي چهره‌هاي روحاني و در برخي ابعاد در حوزه‌هاي علميه سكولاريسم نفوذ كرده و جريانهاي سياسي هم وارد بلاي سكولاريسم شده و با همه مباني نظام زاويه پيدا كرده اند.
وي ادامه داد: متاسفانه به جايي رسيده ايم كه تا امر به معروف مي كنيم و صحبتي انجام مي دهيم جريانهاي مختلف سياسي و علماي اعلام به ما نصيحت مي‌ كنند كه موقعيت اقتضا نمي ‌كند و اين حرفهايي كه زده اي درست نيست.
امام جمعه مشهد گفت: حتي مقام معظم رهبري هم وقتي وارد عرصه مي‌شوند بعضي از متدينين با ايشان زاويه پيدا مي‌ كنند و مي ‌گويند درگير شدن با دنيا درست نيست. موضوع معيشت مردم و اقتصاد را به پيش مي كشند. با همين منطق مردم كوفه با امام حسين(ع) جنگيدند.
وي افزود: الان كه دشمن از پنجره جنگ نرم وارد شده مي ‌گويند نبايد از منكرات جلوگيري و امر به معروف و نهي از منكر كرد. عده‌اي علاوه بر اينكه نهي از منكر نمي كنند مي‌آيند و نصيحت مي‌كنند كه تند نباشيد. آيا اينكه كنسرت بايد براندازي شود حرف تندي است.
آيت الله علم الهدي ادامه داد: مشهد پايگاه تهاجم دشمن شده است. يك فروشگاه لباس زير زنانه قرار بود افتتاح شود و يك شركت سينمايي مجوز برگزاري مراسم آن را از ارشاد گرفته است كه در كانون شهر مشهد و نزديك حرم مطهر امام رضا(ع) مراسم قرعه‌ كشي، طنز، و اجراي 20 دقيقه آوازخواني داشته باشند. فسق و فجور آشكار در كانون شهر مشهد انجام مي دهند و تا فرياد بزنيم، جريانهاي مختلف سياسي و غيرسياسي از برگزاركنندگان مراسم حمايت مي‌ كنند.
وي گفت: طرف ما نه آمريكا بلكه استاندار، وزير فرهنگ و ارشاد و مديركل ارشاد هستند. علما، بزرگان سياستمداران و اصولگرايان به ما نصيحت مي كنند تند نباشيم در حالي كه هيچكس نمي گويد چرا اين مجوز در شهر امام رضا(ع) صادر شده است. بايد توجه كنيم كه نبايد ايجاد شادي و نشاط در جامعه به قيمت غضب خدا باشد.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي افزود: امروز تبليغات راه خود را گم كرده است. بايد متناسب با هر روز سياست تبليغاتي ما با تغيير و تحول روبرو شود. هرچه بر قدرت، توان و توسعه انقلاب اسلامي افزوده مي ‌شود به همان ميزان مخالفتها و درگيري با ما شديدتر مي شود. دشمن در مقابله با نظام اسلامي ما و در مقابل اين اقتدار و تعالي آرام نمي‌نشيند. دشمن را از در بيرون كرده ايم و از پنجره جنگ نرم و مسائل فرهنگي به صورت قوي وارد مي شود.
وي ادامه داد: دشمن به اين نتيجه رسيده كه چهره دين را از انقلاب بگيرد. سلاح و ابزار ما در مقابله با جنگ نرم، تبليغ است. اگر نتوانيم جريان نظام خودمان را در عمق دين باوري جامعه وارد كنيم در اين جبهه شكست خورده ايم و مردم از انقلاب و نظام جدا مي‌شوند.
آيت الله علم الهدي گفت: جامعه پذيراي مسائل و امور ديني است چنانكه نوروز امسال 76 هزار مورد امر به معروف و نهي از منكر در مشهد انجام و تنها 60 مورد با مقاومت روبرو شد كه همان نيز با سازش حل شده و به مرحله تشكيل پرونده نرسيده است.
همايش سراسري روساي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي تا جمعه آتي در مشهد ادامه دارد.
7507/1858