۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵
کد خبر: 82899561
T T
۰ نفر
300برنامه فرهنگي براي جوانان آذربايجان شرقي برگزار مي شود

تبريز - ايرنا - معاون فرهنگي اداره كل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي با اشاره به آغاز هفته جوان و تجليل از جوانان نخبه گفت: 300 برنامه فرهنگي در طول هفته جوان در استان برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، امير تقي زاده روز شنبه در نشست خبري با بيان اينكه هفته جوان از امروز شروع مي شود،اظهار كرد: امروز روز درهاي باز نامگذاري شده و هر جواني كه امروز به اداره اي مراجعه كند بدون وقت قبلي با مدير آن مجموعه مي تواند ديدار كند.
وي از نامگذاري روزهاي هفته جوان يا عناوين؛ جوان ايراني، اميدواري، آينده، جوان ايراني، مسئوليت پذيري، جوان ايراني، عشق به وطن، جوان ايراني، مهارت افزايي و اشتغال، جوان ايراني،معنويت، جوان ايراني،خانواده و جوان ايراني، سلامت و نشاط اجتماعي نام برد و گفت: همايش پياده روي همگاني در روز جمعه اين هفته با حضور جوانان در سراسر استان برگزار مي شود.
تقي زاده با اشاره به برنامه انتخاب جوان برتر، كه روز هشتم ارديبهشت ماه برگزار مي شود،خاطرنشان كرد: امسال برنامه تجليل از جوانان نمونه و برتر، متفاوت تر از سال هاي گذشته خواهد بود و از همين امروز، سايتي به عنوان جوان برتر فعال مي شود تا در برنامه سال آينده، جوانان برتر در حوزه هاي مختلف، از طريق اين سايت معرفي شوند.
معاون فرهنگي اداره كل ورزش و جوانان استان از برگزاري 21 جشنواره در تمام شهرستان هاي استان خبر داد و گفت: از 313 جوان برگزيده در شهرستان ها تجليل مي شود.
تقي زاده با اشاره به كسب رتبه نخست كشوري در حوزه جوان برتر طي چهار سال متوالي گفت: هدف ما فراتر از وزارت ورزش و جوانان است و برنامه هايي كه اجرا كرده ايم، الگويي براي استان و كشور بوده است.
وي با بيان اينكه سال گذشته بيش از 70 درصد مصوبات ستادهاي ساماندهي، تحقق يافته و براي اولين بار در كشور، پرتال جامع اوقات فراغت فعال شده است،گفت: هر فرد مي تواند بدون مراجعه حضوري، از طريق اينترنت، نزديك ترين محل براي گذراندن اوقات فراغت را شناسايي و در آن ثبت نام كند.
تقي زاده موضوع كودك همسري را يكي از دغدغه هاي استان ذكر كرد كه رتبه دوم كشوري را بعد از خراسان رضوي داراست،افزود: در همين راستا، آموزش هاي قبل از ازدواج را در سطح استان افزايش داده ايم و در طول ارديبهشت ماه، سه كارگاه آموزش قبل از ازدواج در هر شهرستان برگزار مي كنيم.
وي گفت: انجمن مشورتي جوانان روستايي، يكي از اقدامات معاونت فرهنگي و امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان بود كه سعي كرديم جوانان فعال روستايي را براي تشكيل سمن ها و فعاليت ها ترغيب كنيم و به دنبال اين هستيم كه رابط بين ما و روستاها باشند.
تقي زاده همچنين از كسب رتبه نخست كشوري در صدور مجوز براي سازمان هاي مردم نهاد خبر داد و افزود: از سال 1391 تا 1396 تعداد مجوزهاي سازمان هاي مردم نهاد 73 سمن بود كه از شش ماهه دوم سال گذشته تا پايان سال در مجموع براي 127 سمن مجوز صادر شده است.
تقي زاده همچنين با اشاره به وام هاي پرداختي ازدواج به جوانان گفت: سال گذشته 57 هزار و 872 نفر وام ازدواج دريافت كرده اند كه بالاي 89 درصد متقاضيان، وام هاي خود را دريافت كرده اند.
6132/6183