سید مجتبی حسینی پور روز شنبه در نشست توجیهی ارزیابی عملكرد سال 1396 دستگاه های اجرایی استان اظهار كرد: تحول اداری و بهره وری موضوعی است، باید به طور ویژه به آن پرداخته شود.
وی یادآورشد: نگاه ارزیابی نباید برای اول شدن یك دستگاه باشد بلكه باید هدف آینده نگری، شناسایی نقاط ضعف و قوت نهادها باشد.
وی یكی از مباحث مهم ارزیابی در نظام اداری را حقوق شهروندی عنوان كرد و افزود: مباحث ارزیابی در شاخص های اختصاصی و عمومی برگرفته از حقوق شهروندی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه با اشاره به ضعف ارزیابی در دستگاههای دولتی تاكید كرد: شیوه و نمونه ارزیابی ها باید به روز باشد تا مشكل بخش قابل توجهی از بودجه عمومی كه درگیر ناكارآمدی نظام اداری است، رفع شود.
به گفته این مسئول، دستگاههای دولتی در ارزیابی سال 1396 از سوی بخش خصوصی نمره خوبی كسب نكرده اند.
حسینی پور، ادامه داد: یكی از محورهای ارزیابی پارسال كه برای نخستین بار در كشور صورت پذیرفت، ارزیابی دستگاه های دولتی توسط بخش خصوصی بود كه این روند برای دومین بار در سال 1397 ادامه پیدا خواهد كرد.
وی اضافه كرد: با توجه به اینكه بخش خصوصی، دستگاه های دولتی را ارزیابی می كند، مسئولان این نهادها باید تلاش كنند،با شناسایی نقاط ضعف، درصدد كاهش میزان مشكلات و اخذ نمره مطلوب از بخش خصوصی باشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح كرد: ارزیابی عملكرد نهادهای دولتی از جمله برنامه های اصلی این سازمان است كه در دستور كار قرار دارد.
وی افزود: موتور محركه دستگاه ها و نظام اداری، ارزیابان دستگاه ها هستند كه باید شاخص های تدوین شده در این بخش را نیز پیگیری كنند.
همچنین در این نشست سعید نشاط فر، رئیس گروه نوسازی اداری و مدیریت عملكرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد به ارائه روند ارزیابی عملكرد نهاد در سال 95 پرداخت و بخشنامه ارزیابی عملكرد سال 96 و جشنواره شهید رجایی سال جاری را بیان كرد.
1968/ 2047/
رئیس سازمان مدیریت یزد:
لازمه رفاه و توسعه وجود نظام اداری كارآمد است
۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۴۳
کد خبر:
82899690
یزد - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با تأكید بر لزوم كنترل آشفتگی نظام اداری و تحقق ساختار دارای برنامه، تاكید كرد: اگر بخواهیم به رفاه اجتماعی ، توسعه اقتصادی و فرهنگی دست یابیم، تنها راه وجود نظام اداری قانونمند و كارآمداست.