۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۱۰
کد خبر: 82900027
T T
۰ نفر
پیكر رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعا تشییع شد

تهران- ایرنا- مردم یمن امروز (شنبه) پیكر الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن و 6 همرزمش را در حالی كه حملات جنگنده‌های سعودی به صنعاء ادامه داشت ، تشییع كردند.

به نوشته پایگاه خبری المسیره، مردم یمن به دعوت 'عبدالملك بدرالدین الحوثی' رهبرانصارالله برای تجدید پیمان با شهید الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن و 6 همرزمش در میدان «السبعین» صنعاء حاضر شدند.
الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن و 6 همرزمش 19اوریل (30 فروردین) در بمباران جنگنده‌های سعودی به شهر «الحدیدة» به شهادت رسیدند.
درحالی كه مردم یمن برای شركت در مراسم تشییع الصماد در میدان «سبعین» صنعاء تجمع كرده بودند جنگنده های ائتلاف عربی به سركردگی عربستان این شهر را بمباران كردند.
طبق گزارش این پایگاه خبری در این حملات یك تن از تشییع كنندگان كشته و شماری زخمی شده اند.
'مهدی المشاط' رئیس شورای عالی سیاسی كه به عنوان جانشین شهید الصماد تعیین شده نیز به همراه شماری از اعضای این شورا، «یحیی الراعی» رئیس پارلمان و «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات در این مراسم حضور داشتند.
جنبش انصارالله یمن نیز اعلام كرد كه این یگان در پاسخ به ادامه تجاوز های ائتلاف عربی، امروز 8 فروند موشك از نوع بدر 1 به سوی اهداف نظامی سعودی در «جازان» شلیك كرده است.
ابراهیم الشامی فرمانده نیروی هوایی جنش انصارالله پیش از این اعلام كرد كه آمریكا پشت ترور الصماد است.
وی گفت كه هواپیمایی كه الصماد را ترور كرد جنگنده آمریكایی از نوع ام كیو۹ بود.
الشامی به ائتلاف عربی هشدار داد كه در زمان و مكان مناسب این اقدام آنها پاسخ داده خواهد شد.
خاورم**9366*شبس*1488 **
۰ نفر