۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۵۱
کد خبر: 82902396
T T
۰ نفر

ترويج فرهنگ احترام به معلم از خانواده ها آغاز شود

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۵۱
کد خبر: 82902396
ترويج فرهنگ احترام به معلم از خانواده ها آغاز شود

اهواز - ايرنا - مسئول سازمان بسيج فرهنگيان خوزستان گفت: ترويج و نهادينه كردن فرهنگ احترام و تكريم مقام معلم بايد از خانواده هاي دانش آموزان آغاز شود.

به گزارش ايرنا سرهنگ اميد ملك پور دوشنبه در نشست خبري با موضوع هفته گراميداشت مقام معلم در محل سازمان بسيج فرهنگيان خوزستان با اشاره به برخي بي احترامي ها نسبت به معلمان بيان كرد: دانش آموزان در ابتدا در خانواده و توسط والدين تربيت و روابط اجتماعي را فرا مي گيرند به همين منظور فرهنگ احترام به جايگاه معلم بايد از خانواده آغاز شود.
وي گفت: آموزگاران نيز بايد حريم خود را در سطح مدارس حفظ كنند تا مورد بي احترامي قرار نگيرند.
مسئول سازمان بسيج فرهنگيان خوزستان اضافه كرد: متاسفانه برخي از معلمان به دليل نا كافي بودن حقوق و مزاياي خود و مشكلات معيشتي مجبور هستند چند شغل داشته باشند كه اين موضوع بر نحوه ارتباط معلمان با دانش آموزان و نيز تدريس آنها تاثير دارد.
سرهنگ ملك پور افزود: پايين ديدن سطح و مقام معلم باعث شده تا در برخي موارد نامهرباني ها و بي احترامي هايي به مقام معلم انجام گيرد.
وي افزود: اقوام مختلفي در خوزستان وجود دارد كه مي توان موضوع تكريم مقام معلم را با بزرگان آنها مطرح كرد و فرهنگ احترام به جايگاه معلم را با همكاري اقوام مختلف در خوزستان ترويج داد.
وي درادامه با اشاره به برنامه هفته معلم كه از 12 تا 18 ارديبهشت برگزار مي شود گفت: ديدار با نماينده ولي فقيه در خوزستان، گلباران مزار شهداي فرهنگي و تجديد بيعت با شهدا، ديدار با جانبازان، ديدار با خانواده شهيد رضا مولايي نخستين شهيد فرهنگي كشور در خوزستان از جمله اين برنامه هاست.
سرهنگ ملك پور افزود: برگزاري يادواره شهدا، حضور تعدادي از معلمان در نماز جمعه، نواختن زنگ سپاس از معلم در مدارس، اجراي مسابقات فرهنگي و هنري و برگزاري كارگروه اخلاق از ديگر برنامه هاي هفته معلم است.
بيش از 67 هزار معلم كار تحصيل يك ميليون و 50 دانش آموز در خوزستان را برعهده دارند.
7158/ 6037