۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۰۶
کد خبر: 82903855
T T
۰ نفر

دستگاه هاي متولي در آستارا موزه هاي فرهنگي ايجاد كنند

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۰۶
کد خبر: 82903855
دستگاه هاي متولي در آستارا موزه هاي فرهنگي ايجاد كنند

آستارا - ايرنا - فرماندار آستارا گفت: ايجاد موزه هاي مردم شناسي و دفاع مقدس در اين شهرستان با توجه به وجود مكان هاي تاريخي و فرهنگي ضروري است و دستگاه هاي متولي براي تحقق آن تلاش كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا يونس رنجكش روز چهارشنبه در بازديد از مدرسه تاريخي شهيد مدني (داريوش سابق) آستارا افزود: با هم افزايي اداره هاي آموزش و پرورش، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و بنياد شهيد و امور ايثارگران مي توان از اين مدرسه براي ايجاد موزه مردم شناسي و از مزار شهداي گمنام براي ايجاد موزه دفاع مقدس استفاده كرد.
وي ادامه داد: بازسازي مدرسه ياد شده توسط آموزش و پرورش آستارا آغاز شده و در اولين جلسه كميته برنامه ريزي براي تكميل آن، بودجه لازم اختصاص خواهد يافت.
رنجكش اضافه كرد: در صورت نبود بودجه نيز مي توان از ظرفيت دستگاه هاي متولي براي ايجاد موزه دفاع مقدس در مزار شهداي گمنام استفاده و به صورت مستمر به برگزاري شب هاي خاطره دوران دفاع مقدس در آن اقدام كرد.
وي اظهار داشت: توجه به ميراث فرهنگي براي توسعه همه جانبه آستارا ضروري و اين شهرستان داراي آثار تاريخي و جاذبه هاي گردشگري متعددي است و بايد قدم هاي مثبتي در جذب گردشگر و توسعه گردشگري برداريم.
داريوش ملك زاده رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آستارا نيز در اين بازديد گفت: هفته ميراث فرهنگي از 25 ارديبهشت ماه آغاز مي شود و در مدرسه شهيد مدني كه در سال 1310 تاسيس شده ، نمايشگاه صنايع دستي داير خواهد شد.
وي افزود: بازديد دانش آموزان از موزه حكيم نظامي، بقعه هاي شيخ محمود خيوي و پير قطب الدين و تجليل از هنرمندان برتر صنايع دستي از برنامه هاي هفته ميراث فرهنگي در شهرستان آستاراست.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع و چهار اثر تاريخي آن در فهرست آثار ملي ثبت شده است.
7105 / 7124/2007