۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۵۶
کد خبر: 82905754
T T
۰ نفر
مشاور وزير ارشاد: نبايد مصاديق ايثار و شهادت پنهان بماند

تهران - ايرنا - مشاور امور ايثارگران وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر پنهان نماندن مصاديق ايثار و شهادت، بر ترويج، معرفي و تبيين فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه تاكيد كرد.

حجت الاسلام محمدعلي انصاري روز شنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگي ايرنا با تشريح ابعاد مختلف ايثار و شهادت، به تنوع و گستردگي مصاديق آن اشاره كرد و گفت: گاهي مصاديق ايثار و شهادت از چشم ها پنهان مي ماند ذا بايد تلاش كرد تا اين مصاديق به عنوان مظاهر بروز و ظهور ايثار در سطح جامعه خود را بيش از پيش نشان دهند.
انصاري با تأكيد بر لزوم تكريم اهل قلم و نويسندگان، به اهميت جايگاه قلم در قرآن اشاره كرد و افزود: تمامي پيشرفت هاي تمدني كه از ابتدا تاكنون نصيب بشر شده است بر محور قلم استوار بوده و قسم ياد كردن قرآن به قلم نشان از اهميت ويژه آن نزد خداوند دارد.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه از برپايي غرفه خانه فرهنگ ايثار در سي و يكمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران خبر داد و اظهار داشت: اين غرفه در بخش سازمان ها و نهادهاي اين نمايشگاه واقع شده و هدف از حضور غرفه خانه فرهنگ ايثار در نمايشگاه ارتباط بيشتر با اصحاب قلم، ناشرين و بازديد كنندگان است .
انصاري همچنين با اشاره به برنامه هاي اين غرفه در نمايشگاه كتاب، گفت: طرح «كتابخانه مهرباني»، با هدف جمع آوري كتاب هاي مردمي و ارسال آن ها به مناطق كم برخوردار ايده اي است كه خانه فرهنگ ايثار به عنوان يكي از بازوهاي فرهنگي،‌ تلاش مي كند تا با اجراي آن در ترويج فرهنگ ايثار به معناي ايثار اجتماعي و همچنين توسعه فرهنگ مطالعه و كتاب خواني پيشرو باشد.
وي يادآور شد: «ايثار نوشت» نام برنامه ديگري است كه در آن بازديدكنندگان از نمايشگاه، مصاديق ايثار و فداكاري را با قلم خود در دفتر ايثار ثبت مي كنند كه پس از پايان نمايشگاه اين دست‌نوشته ها ثبت شده و در آينده به ‌عنوان كتاب منتشر خواهد شد.
انصاري در توضيح طرح «ايثار نوشت»، به ابعاد اثر بخشي آن در جامعه اشاره كرد و افزود: نگارش متن و خاطره با موضوع ايثار و فداكاري، توسط اقشار مختلف مردم باعث اشتراك فكر و احساس و تقويت يك مفهوم ملي و ديني در جامعه خواهد شد و اين دست نوشته و دل نوشته ها، نگارش خاطره و مصاديق ايثار و فداكاري ابعاد فرهنگي،‌اجتماعي، سياسي برجسته اي دارد كه تلاش مي كنيم به اهداف تعيين شده در طرح دست يابيم.
مشاور امور ايثارگران وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين از رونمايي 2 كتاب درخصوص آزادگان و رزمندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نمايشگاه كتاب خبر داد و افزود: «ايستاده چون سرو» مربوط به آزادگان كشور و «تلخ شيرين» مربوط به رزمندگان دوران دفاع مقدس نام اين 2 كتاب است كه از طريق مصاحبه، جمع آوري و به صورت داستانك به چاپ رسيده است.
وي هدف از حضور غرفه خانه فرهنگ ايثار در نمايشگاه را ارتباط بيشتر با اصحاب قلم، ناشرين و بازديد كنندگان عنوان كرد و گفت: اميدواريم با اين هدف بتوانيم بحث ايثار و فداكاري را در جامعه گسترش دهيم.
بيست و يكمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران تا 22 ارديبهشت ماه جاري با شعار' نه به كتاب نخواندن' در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) همه روزه پذيراي علاقه مندان و بازديدكنندگان از اين رويداد بزرگ فرهنگي است.
فراهنگ ** 1355 ** 1701