۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۴۴
کد خبر: 82910607
T T
۰ نفر
21 هزار میلیارد ریال كمك های مردمی جمع آوری شد

قشم - ایرنا - معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سال گذشته 21 هزار میلیارد ریال كمك های مردمی توسط این كمیته جمع آوری شد كه یك هزار میلیارد ریال از آن در قالب كمك ها به زلزله زدگان كرمانشاه دریافت شد.

به گزارش ایرنا، علی محمد ذوالفقاری روز چهارشنبه درهمایش زكات در شهرستان قشم افزود: سه هزار و 700 میلیارد ریال از كمك های مردمی در قالب زكات، پنج هزار و 500 میلیارد ریال نیز در قالب واریز مستقیم حامی به نیازمند و سه هزار میلیارد ریال در قالب صدقات جمع آوری شد.
وی ادامه داد: هم چنین كمك های غیر نقدی به ویژه در جشن های نیكوكاری و جشن عاطفه ها و دیگر حوزه ها جمع آوری و در 6 حوزه مهم نیازهای مددجویان شامل مسكن، اشتغال، بهداشت و درمان، ازدواج، معیشت و آموزش هزینه شد.
معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داش : كمیته امداد امام خمینی (ره) سال گذشته همچون سنوات قبل شرایط ازدواج 70 هزار دختر مددجو را با اعتباری معادل 2 هزار و 400 میلیارد ریال فراهم كرد.
ذوالفقاری تصریح كرد: همچنین سال گذشته توسط این كمیته 150 هزار واحد مسكونی با اعتبار 350 میلیون ریال برای هر واحد ساخته شد و در اختیار مددجویان قرار گرفت.

** كمك به نیازمندان باید در برندهای تجاری گنجانده شود
معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: همه اقشار مردم باید مسوولیت اجتماعی خود را نسبت به نیازمندان جامعه عملی كنند كه در این راستا اقدامات مناسبی در شهرستان قشم در حال انجام است.
ذوالفقاری افزود: امروز بر اساس قانون باید سهمی از سازمان مناطق آزاد و تجاری در اختیار كمیته امداد قرار بگیرد كه این سهم در مسیر توانمندسازی نیازمندان در همان منطقه ها هزینه می شود.
وی یاد آور شد: علاوه بر آن شركت های فعال در مناطق آزاد می توانند با اختصاص درصدی از سود شركت خود به نیازمندان مسئولیت اجتماعی خود را در این حوزه انجام دهند.
وی تصریح كرد: امروز برخی شركت ها كمك به نیازمندان را در برندهای خود وارد كرده اند كه این امر می تواند فراگیر شود.
معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: همچنین شركت ها باید در تولیدات خود به فقرا توجه داشته باشند و سهمی از تولیدات خود را با قیمتی مناسب تر در اختیار نیازمندان قرار دهند.

** 70 درصد از مددجویان بنگاه های خیریه مشترك هستند
ذوالفقاری اظهار داشت: 70 درصد از مددجویان كمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت موازی مورد حمایت دیگر بنگاه های خیریه قرار دارند كه این امر می طلبد تا با هم افزایی این كمیته با خیریه ها این مددجویان سریعتر خودكفا شوند.
وی افزود: سرفصل جذب و خدمات رسانی كمیته امداد با سایر نهادهای خیریه مشترك است و این امر می تواند در ساماندهی و نظام مددرسانی به نیازمندان موثر باشد.

** شورای زكات روستاها تشكیل می شود
معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سازماندهی جمع آوری زكات نیازمند برآورد دقیق سقف زكات درهرمنطقه است كه برای تحقق این امر شورای زكات روستاها تشكیل می شود.
ذوالفقاری ادامه داد: ضمن برآورد دقیق زكات باید صاحب مال و دهنده زكات نیز مشخص، توجیه و از ظرفیت وی استفاده شود كه در این راستا مبلغان زكات به فعالیت می پردازند.
وی خاطرنشان كرد: زكات جمع آوری شده در هر منطقه برای نیازمندان همان ناحیه و در حوزه های 6گانه مذكور هزینه می شود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500 /7408
۰ نفر