۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۵۲
کد خبر: 82913206
T T
۰ نفر
دانش آموزان كردستاني با نيازهاي ويژه صاحب سالن ورزشي مي شوند

سنندج - ايرنا - رئيس آموزش و پرورش استثنايي كردستان گفت: براي نخستين بار در غرب و شمال غرب كشور سالن فرهنگي، هنري و ورزشي ويژه دانش آموزان با نيازهاي ويژه در سنندج ساخته مي شود.

خليل رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه تعداد سالن هاي ورزشي براي بهره مندي دانش آموزان با نيازهاي ويژه بسيار كم است، اظهار كرد: براي جبران اين كمبودها، يكي از خواست هاي جدي ما در ساخت مدارس جديد، پيش بيني سالن هاي ورزشي است كه دانش آموزان با نيازهاي ويژه نيز بتوانند از امكانات و تجهيزات آنها استفاده كنند.
وي افزود: با پيگيري هاي انجام شده زمينه ساخت سالن چند منظوره ويژه دانش آموزان با نيازهاي ويژه استان كردستان در شهر سنندج فراهم شد.
رئيس آموزش و پرورش استثنايي كردستان با بيان اينكه اين پروژه نخستين سالن اختصاصي معلولان در غرب و شمال غرب كشور است، تاكيد كرد: اين پروژه در زميني به مساحت يك هزار مترمربع و در يكي از بهترين نقاط شهر جنب مدرسه پارسا ويژه دانش آموزان با نيازهاي ويژه ساخته مي شود.
رنجبر با اشاره به اينكه حدود 20 ميليارد ريال اعتبار استاني به ساخت اين پروژه اختصاص يافته است، گفت: با ساخت اين سالن، دانش آموزان با نيازهاي ويژه استان به شرايط مطلوب خود در حوزه فرهنگي و تربيت بدني دست پيدا خواهند كرد.
وي يادآور شد: با توجه به كمبود و فرسودگي فضاهاي آموزشي براي دانش آموزان با نيازهاي ويژه در سنندج پروژه مدرسه 8 كلاسه متوسطه حرفه اي پسرانه نوآوران با اختصاص 20 ميليارد ريال ساخته مي شود.
در سال تحصيلي جاري 9 هزار و 980 دانش آموز با نيازهاي ويژه (استثنايي) در مدارس عادي و مدارس ويژه اين استان مشغول به تحصيل هستند.
يك هزار و 320 نفر از اين تعداد دانش آموز با نيازهاي ويژه استان را كم توانان ذهني تشكيل مي دهند كه در 48 مدرسه ويژه مشغول به تحصيل هستند.
7348/9102