۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۳۶
کد خبر: 82913372
T T
۰ نفر
اختصاص سالن ورزشی برای جانبازان در مراكز استان ها ضروری است

ارومیه- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان بر ضرورت ایجاد و تجهیز سالن های اختصاصی برای ورزشكاران جانباز و معلول در تمامی مراكز استان ها تاكید كرد.

به گزارش ایرنا حمید علی صمیمی روز شنبه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های جانبازان و معلولان آذربایجان غربی افزود: طی سه ماه اخیر هشت استان با صدور مجوزهای لازم صاحب سالن اختصاصی شده است كه امیدواریم آذربایجان غربی نیز نهمین استان كشور از این لحاظ باشد.
وی ادامه داد: بر اساس ماده 94 برنامه ششم توسعه ورزشكاران جانباز و معلول دارای ردیف بودجه ای مجزا هستند كه این اعتبار باید در اختیار هیات های استانی قرار بگیرد و صرف هزینه های جاری و عمرانی شود.
صمیمی ادامه داد: فدراسیون علاوه بر حوزه قهرمانی در بخش همگانی نیز نگاه ویژه ای به ورزش جانبازان و معلولان دارد تا با جذب نخبه های ورزشی سهمی در كشف استعدادهای جدید از بطن علاقه مندان رشته های مختلف ورزشی داشته باشد.
وی از برگزاری بزرگترین جشنواره فرهنگی، ورزشی جانبازان و معلولان همزمان با بهمن سال جاری خبر داد و افزود: این جشنواره با حضور بیش از پنج هزار ورزشكار در دهه فجر امسال به میزبانی تهران برگزار می شود.
وی آذربایجان غربی را با وجود ورزشكارانی چون سیامند رحمان، حسن جانفشان، ناصر حسن پور، سینا صفرزاده، پری مردمیدان و ساسان اسدزاده یكی از استان های پرافتخار ورزشی در عرصه های جهانی، آسیایی و بین المللی برشمرد.
مدیر كل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز گفت: این اداره كل با تمام توان درصدد حمایت از هیات های ورزشی تحت پوشش و از جمله هیات جانبازان و معلولان است.
عبدالله چمن گلی ضمن قدردانی از تلاش های رئیس هیات شهرستان ارومیه در تامین اعتبار و اعزام تیم ها به مسابقات مهم كشوری، ادامه داد: در صورت واگذاری هر چه سریع تر مجموعه خانه جوان ارومیه به این اداره كل، یكی از سالن های این مجموعه به هیات جانبازان و معلولان اختصاص می یابد.
رئیس هیات ورزش های جانبازان و معلولان ارومیه نیز گفت: نبود سالن و اعتبار لازم برای اعزام تیم ها از مهمترین دغدغه های این هیات طی سه سال اخیر بوده به طوری كه بسیاری از برنامه های هیات را تحت تاثیر قرار داده است.
یوسف رحیمی، برگزاری اغلب مسابقات كشوری در سه ماهه نخست سال را یكی دیگر از مشكلات عنوان كرد و گفت: تامین اعتبار در ماه های نخست سال سخت است و فدراسیون باید برای برگزاری مسابقات كشوری در تمامی فصول سال برنامه ریزی كند.
به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی هیات ورزش های جانبازان و معلولان آذربایجان غربی با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد و طی آن علی امان زاده با كسب 10 رای از 16 رای ماخوذه به مدت چهار سال ریاست این هیات را عهده دار شد.
هیات ورزش های جانبازان و معلولان آذربایجان غربی هم اكنون 15 رشته ورزشی را تحت پوشش دارد كه از جمله آنها می توان به والیبال نشسته، بسكتبال با ویلچر، دوومیدانی، وزنه برداری، تنیس روی میز، تیراندازی، تیروكمان و بوچیا اشاره كرد.
7156/3072