۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۵۷
کد خبر: 82913440
T T
۰ نفر
جمهوري آذربايجان 15 ايراني زنداني را از مرز آستارا تحويل داد

آستارا - ايرنا - جمهوري آذربايجان 15 ايراني زنداني در آن كشور را از طريق گمرك آستارا به مسئولان قضايي و سياسي جمهوري اسلامي ايران تحويل داد.

ناصر ميرجمالي مسئول امور كنسولي سفارت ايران در جمهوري آذربايجان غروب شنبه در حاشيه تحويل زندانيان ايراني در مرز آستارا در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بر اساس موافقت نامه مبادله مجرمان بين ايران و جمهوري آذربايجان، بيست و پنجمين مرحله انتقال زندانيان انجام شد و زندانيان توسط يك دستگاه اتوبوس براي طي قرنطينه به زندان حويق در حدفاصل شهر آستارا و تالش منتقل شدند.
وي افزود: اين افراد اغلب در جمهوري آذربايجان به اتهام حمل، خريد و فروش مواد مخدر زنداني شده بودند و بقيه دوران محكوميت خود را در زندان هاي كشورمان سپري مي كنند.
مسئول امور كنسولي سفارت ايران در جمهوري آذربايجان بيان كرد: اجراي عادلانه قانون در حق زنداني ها و ايجاد شرايط ملاقات آنها با خانواده هاي خود، از هدف هاي انتقال زندانيان به كشورمان است و علاقه مندان سفر به جمهوري آذربايجان، بايد از همراه داشتن مواد مخدر و قرص هاي روانگردان خودداري و اقامت خود در آن كشور را در فاصله سه تا 10 روز به صورت قانوني ثبت كنند تا مشمول جرائم نقدي و حبس نشوند.
به گفته ميرجمالي، از سال 1378 تاكنون با اجراي قرارداد انتقال محكومان بين ايران و جمهوري آذربايجان، نزديك به 500 زنداني ايراني از جمهوري آذربايجان به زندان هاي ايران منتقل شده اند.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و در همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007