۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۰۶
کد خبر: 82913620
T T
۰ نفر

استاندار: خیران مدرسه ساز در هرمزگان پیشتازهستند

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۰۶
کد خبر: 82913620
استاندار: خیران مدرسه ساز در هرمزگان پیشتازهستند

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: خیران مدرسه ساز این استان با قبول كردن بخش زیادی از ساخت و ساز مدرسه و تامین تجهیزات آموزشی در كشور پیشتاز هستند.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه شنبه در بیستمین جشنواره تكریم از خیران مدرسه ساز هرمزگان كه در مجتمع یاس بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: خیران هرمزگان در همه زمینه ها مشاركت خوبی دارند و در برابر جامعه احساس مسوولیت می كنند .
وی با تاكید بر لزوم معرفی و تجلیل از خیران، افزود: به این نیكوكاران اطمینان می دهم با كمك نمایندگان و سازمان نوسازی مدارس و استفاده از منابع استان، حركت آنها در مسیر مدرسه سازی را سرعت بخشیم.
استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت مناسب سازی فضای آموزشی برای تحصیل فرزندان این مرز و بوم، گفت: امسال حركت های خوبی در بخش مدرسه سازی استان انجام خواهیم داد.
همتی آینده كشور را در گرو آموزش و تربیت صحیح نسل جدید دانست و گفت: در هرمزگان برای سرعت بخشی به كار خیران مدرسه ساز ، هم در سفر ریاست جمهوری و هم در نشست تخصصی، بر اختصاص بیشترین منابع اعتباری استان به تكمیل مدارس تاكید كرده ایم.
وی با بیان اینكه خیران مدرسه ساز راه مباركی را به جامعه نشان می دهند و شایسته تقدیر هستند، افزود: با معرفی خیران به جامعه تمامی اقشار برای مشاركت در امور نیكوكاری تشویق می شوند.
در حال حاضر تعداد 360 هزار دانش آموز در 16 هزار كلاس درس در استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.
919 مدرسه در قالب 4 هزار و 25 كلاس درس ناامن و غیر استاندارد (شامل یكهزار و 598 كلاس درس تخریبی و 2هزار و 427 كلاس غیر استاندارد) در این استان وجود دارد كه به عنوان یك بحران مطرح بوده و جان دانش آموزان را تهدید می كند و در این میان خیران همواره نقش بسزایی در ساخت مدارس جدید و بهبود فضای آموزشی دانش آموزان در این استان داشته اند.
7198/ 6048