۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82913967
T T
۰ نفر
تجهيز مدارس عشاير آستارا در برنامه آموزش و پرورش گيلان است

آستارا - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش گيلان گفت: تجهيز و به روساني امكانات مدارس عشاير آستارا نظير سيستم گرمايشي استاندارد، در دستور كار اين اداره كل است.

به گزارش خبرنگار ايرنا مهدي حاجتي روز يكشنبه در بازديد از مدارس عشايري آستارا افزود: نوسازي تعدادي از مدارس عشايري گيلان با همكاري اداره كل نوسازي و تجهيز مدارس استان در دستور كار قرار دارد و براي تامين بسترهاي مناسب تعليم و تربيت دانش آموزان عشاير تلاش مي كنيم.
وي از خيران و مديران دستگاه هاي اجرايي گيلان خواست، در تامين و ساخت فضاي آموزشي دانش آموزان عشاير اين استان مشاركت كنند.
مدير آموزش و پرورش آستارا نيز در اين بازديد گفت: مدارس عشايري اين شهرستان از امكانات و تجهيزات خوبي برخوردار است و با گازرساني به شش روستاي بخش مركزي آستارا در دولت تدبير و اميد، مدارس عشاير نيز از نعمت گاز برخوردار شدند.
سجاد موسوي افزود: 20 مدرسه عشايري در آستارا داير است و طرح رايگان سنجش سلامت نوآموزان در آنها اجرا مي شود.
مديركل آموزش و پرورش استان گيلان در بازديد از مدارس روستاهاي عشايري حيران، بهارستان، ونه بين و دگر مانكشي آستارا، در جريان مشكلات آموزشي دانش آموزان و مدارس قرار گرفت.
حدود چهار هزار دانش آموز گيلاني در 152 مدرسه عشايري استان تحصيل مي كنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده و 16 هزار دانش آموز در 150 مدرسه آن تحصيل مي كنند.
7105 / 7124 / 2007