۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۱۱
کد خبر: 82913973
T T
۰ نفر
انتخاب مدیران از طریق فراخوان، حلقه مدیریتی را باز می كند

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب مدیران براساس فراخوان و فرایندی رقابتی و عادلانه، منجر به باز شدن حلقه مدیریتی كشور و ایجاد فضایی برای حضور افراد متخصص در عرصه‌های مدیریتی كشور می شود.

«فرید موسوی» روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اقدام رضا اردكانیان وزیر نیرو در انتخاب مدیران صنعت آب و برق از طریق انتشار فراخوان، اظهار داشت: وزیر نیرو در زمان فرایند اخذ رای اعتماد مجلس، در جلسات و مذاكرات با نمایندگان و همچنین در برنامه پیشنهادی خود، بر شایسته گزینی بر اساس تدوین و انتشار شرایط احراز شغلی و گزینش مدیران مبتنی بر فراخوان تاكید داشت.
رییس فراكسیون جوانان مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری كرد، این روش بستری برای حضور حداكثری جوانان در عرصه‌های مدیریتی كشور شود.
موسوی ابراز امیدواری كرد، جوانان به عنوان قشری كه كمتر در این زمینه فرصت حضور و بروز داشته‌اند، با چنین روندی امكان عرضه توانمندی‌های خود در عرصه‌های مدیریتی را پیدا كنند.
وی در پاسخ به اینكه چه میزان زمینه برای تداوم و گسترش این رویه در سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها فراهم است، گفت: انجام این روش در كشور ما روش چندان مرسوم و رایجی محسوب نمی‌شود، بنابراین پیاده ‌سازی و تداوم و تثبیت آن علاوه بر اینكه به زمان كافی نیاز دارد، سختی‌های خود را هم خواهد داشت.
رییس فراكسیون جوانان مجلس اظهار داشت: برای تضمین موفقیت این كار، هم نیاز به حمایت درون سازمانی است و هم دولت و به خصوص سازمان امور استخدامی ‌باید زمینه‌های عملیاتی شدن و گسترش این امر را فراهم كند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی حمایت قانونی از شكل ‌گیری، تثبیت و توسعه این مدل انتخاب مدیران را دارد و امیدواریم در سطح كلانِ دولت و سایر وزارتخانه ‌ها نیز این روش عملیاتی شود و مورد حمایت قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، پیش از این صدیقه ببران براساس گزینش مبتنی بر فراخوان به عنوان مدیر كل روابط عمومی وزارت نیرو انتخاب شد و اكنون این وزارتخانه درصدد است پنج مدیر جدید خود را طی فرایند برگزاری آزمون، مصاحبه و رتبه‌بندی انتخاب كند.
بر اساس فراخوان عمومی وزارت نیرو، مدیركل دفتر خصوصی سازی و امور مجامع وزارت نیرو، مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، مدیر مركز منطقه‌ای مدیریت آب شهری تهران (RCUWM) و مدیر مركز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی جزو مراكزی خواهند بود كه مدیران آنها در این دوره از طریق فراخوان عمومی انتخاب خواهند شد.
اقتصام**9189**2025