۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۰۳
کد خبر: 82914281
T T
۰ نفر

نرخ عوارض آزادراه ساوه به همدان افزایش یافت

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۰۳
کد خبر: 82914281
نرخ عوارض آزادراه ساوه به همدان افزایش یافت

ساوه - ایرنا - نرخ عوارض آزادراه ساوه به همدان برای هر خودروی سواری بیش از 22 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، در تابلوی نصب شده در محل عوارضی همدان و محدوده غرق آباد (دخان) از شامگاه شنبه برای عبور هر خودروی سواری نرخ 55 هزار ریال حق عوارض درج شده در حالی كه پیش از این برای سواری ها نرخ عوارضی 45 هزار ریال بود.
در نرخ جدید همچنین وانت و مینی بوس باید 85 هزار ریال، كامیونت 100 هزار ریال، اتوبوس و كامیون 2 محور 170 هزار ریال، كامیون سه محور 200 هزار ریال و تریلر هم 250 هزار حق عوارض بپردازند.
تردد خودروهای سنگین كامیون و تریلر از جاده قدیم ساوه به همدان كه مسیری خطرساز و 2 طرفه است برای فرار از پرداخت عوارض آزادراهی بود كه با افزایش نرخ عوارض آزادراه ساوه به همدان بر حجم تردد وسایل نقلیه سنگین از محور قدیم ساوه به همدان افزوده می شود.
نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه روز یكشنبه در این خصوص در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: این افزایش قیمت غیرقانونی است و باید به حالت قبل برگردد چرا كه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب كرده اند كه امسال عوارض آزادراه ها گران نشود.
محمد رضا منصوری تاكید كرد: انتظار است كه دستگاه قضایی با توجه به اینكه مجوز افزایش قیمت آزادراه ها امسال وجود ندارد به عنوان مدعی العموم مسئله را پیگیری كند.
مدیر راهداری و حمل و نقل شهرستان ساوه نیز در این زمینه گفت: افزایش قیمت عوارضی آزادراه ساوه به همدان مبتنی بر مصوبه شورای پول و اعتبار و با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی است.
ابراهیم مردانی گفت: قیمت جدید عوارض بر اساس نرخ مشاركت شركت های سرمایه گذار و طرف قرارداد با وزارت راه و نیز میزان برگشت سرمایه ای آن ها با تصویب شورای پول و اعتبار كشور تعیین شده است و خودسرانه نیست.
وی اظهار كرد: پیرو اعتراض نایب رئیس كمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی به افزایش نرخ عوارضی ها، امور حقوقی وزارت راه و شهرسازی در جوابیه ای كه روز پنجم اردیبشهت به ایشان نوشته، اعلام كرده است كه نرخ ها بر اساس گزارش هزینه و درآمد و پس از بررسی و كارشناسی وزارت راه و تایید مقام عالی وزارت تعیین شده است.
شهرستان ساوه به عنوان شاهراه ارتباط دهنده شمال و جنوب و نیز مركز و غرب كشور دارای 147 كیلومتر آزادراه، 40 كیلومتر بزرگراه و 110 كیلومتر راه فرعی است.
6539/6013/