۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸
کد خبر: 82915169
T T
۰ نفر

جاعل حرفه اي كارت هاي بانكي در ماهشهر دستگير شد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸
کد خبر: 82915169
جاعل حرفه اي كارت هاي بانكي در ماهشهر دستگير شد

اهواز - ايرنا - فرمانده انتظامي خوزستان گفت: جاعل حرفه اي كارت هاي بانكي در شهرستان ماهشهر دستگير و يك دستگاه اسكيمر از وي كشف و ضبط شد.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار حيدرعباس زاده روز دوشنبه اظهار داشت: در پي برداشت غير مجاز از حساب بانكي شهروندان، موضوع به صورت ويژه در دستور كارپليس فتا قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پليس پس از هماهنگي قضايي در عملياتي ضربتي جاعل حرفه اي كارت هاي بانكي را كه با شگردي خاص موفق شده بود حساب بانكي تعداد زيادي از شهروندان را خالي كند، دستگير و از مخفيگاه وي يك دستگاه اسكيمر (دستگاه جعل كارت هاي بانكي)، يك عدد لپ تاپ و مبلغ 43 ميليون ريال وجه نقد كشف كنند.
وي در ادامه با بيان اينكه متهم مذكور پس از جعل كارت هاي مالباختگان اقدام به خريد اينترنتي و جابجايي وجوه نقد به حساب شخصي افراد مي كرده، گفت: در اين خصوص تعداد 384 كارت عابر بانك خام و درمجموع مبلغ 660 ميليون ريال كه از حساب مالباختگان برداشت شده بود كشف شد.
سردارعباس زاده اظهاركرد: اعلام رمز كارت به فروشنده اشتباه است چرا كه اگر دستگاه اسكميري روي دستگاه خودپرداز نصب شده باشد، كلاهبرداران با دريافت رمز بانكي شما به راحتي مي‌توانند حساب بانكي شما را خالي كنند.
فرمانده انتظامي خوزستان با اشاره به اينكه در اين رابطه تعداد 46 شاكي شناسايي شده، افزود: متهم پس از تشكيل پرونده تحويل مرجع قضايي شد.
وي گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك، آن را از طريق سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمي به پليس اعلام كنند.
7152/ 6037