به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره كل آموزش و پرورش استان فارس، مجتبی زینیوند در جمع موسسان مدارس غیردولتی شیراز، استفاده از ظرفیتهای مردمی در حوزه آموزش و پرورش را از مهمترین عوامل پیشرفت در این عرصه دانست و بیان داشت: دولت در هیچ جای دنیا به تنهایی نمیتواند وظیفه تعلیم و تربیت را بدون استفاده از ظرفیتهای مردمی و ایجاد رابطه موثر بین مردم و نظام آموزشی به سرانجام برساند.
وی، با تاكید بر اهمیت سرمایهگذاری برای راهاندازی مدارس غیردولتی گفت: موسسان مدارس غیردولتی برای توسعه كشور تلاش میكنند و كسانی هم كه با فعالیت این مدارس مخالف هستند به نقش موثر اینگونه مدارس واقفند.
رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی و مشاركتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: موسسان مدارس غیردولتی این امكان را داشتهاند كه سرمایه خود را در جایی جز آموزش و پرورش و با خطر پذیری كمتر هزینه كنند و این اقدام آنها ناشی از عشق به تعلیم و تربیت است.
به گفته زینی وند هم اینك بیش از یك میلیون دانش آموز در 13هزار مدرسه غیر دولتی در كشور تحصیل می كنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به فعالیتهای مهارتآموزی مجتمع آموزشی هنرستان فنی و حرفهای غیر دولتی امیركبیر شیراز گفت: اگر مسئولان دغدغه داشته باشند و به دولت یاری رسانند، می توان اینگونه مراكز را در بسیار از نقاط كشور ایجاد كرد و موضوع مهارت آموزی را كه خواسته وزیر آموزش و پرورش است، تقویت كرد.
7375 /6118
معاون وزیر آموزش و پرورش:
موانع فراروی موسسان مدارس غیردولتی برداشته شود
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۴۲
کد خبر:
82917747
شیراز- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراكز غیردولتی و مشاركتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: موانع و مشكلات موجود در مسیر فعالیت موسسان مدارس غیر دولتی باید از میان برداشته شود، به گونهای كه تنها دغدغه آنها ارتقای كیفیت آموزشی باشد.