۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۸:۳۲
کد خبر: 82918952
T T
۰ نفر
مربیان تراز اول جهان نیاز امروز شطرنج ایران است

تهران- ایرنا- نایب رئیس فدراسیون شطرنج بانوان با برشمردن برخی از مشكلات ورزش شطرنج ایران به ویژه بانوان، گفت: لازمه پیشرفت شطرنج بانوان، استفاده از دانش روز دنیا است اما مشكلات مالی مانع از استخدام آنان می شود.

به گزارش ایرنا، «شادی پریدر» روز جمعه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به مسابقات پیش روی تیم های شطرنج بانوان كشور، افزود: شطرنج بازان زن ایران در حال آماده سازی خود برای حضوری قدرتمند در «المپیاد جهانی شطرنج» و «انفرادی قهرمانی آسیا» هستند.
وی كه اولین شطرنج‌باز زن ایرانی است كه درجه استاد بزرگی جهان را در سال ۲۰۰۴ كسب كرده، با اشاره به بازتاب موفقیت های شطرنج بانوان ایران در ماه های اخیر گفت: امسال نیز پس از تعطیلات سال نو ورزشكاران ما به كشورهای امارات متحده عربی و تركیه اعزام شدند. در مسابقات امارات «سارا خادم الشریعه» قهرمان شد و «مبینا علی نسب» نیز در مسابقات شطرنج تركیه به مقام قهرمانی بخش زنان رسید كه متاسفانه اخبار این پیروزی ها در رسانه ها منعكس نشد.
نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج با ابراز گلایه از بودجه كم فدراسیون شطرنج، اظهار داشت: حضور مقتدرانه در مسابقات آسیایی و جهانی نیازمند بر پایی اردوهای طولانی مدت و استفاده از دانش مربیان تراز اول جهانی است. نگاه ویژه به ورزش شطرنج، بودجه ویژه و مناسب می خواهد.
پریدر در ادامه با اشاره به تلاش فدراسیون برای تقویت تیم ملی شطرنج زنان گفت: استخدام مربیان تراز اول دنیا بودجه می خواهد كه مشكلات مالی فدراسیون مانع از تحقق آن شده است.
وی گفت: فدراسیون در اختصاص بودجه برای تیم ها تفاوتی بین زنان و مردان قائل نیست، امیدوارم مسوولان ورزش، برای جذب اسپانسر لیگ شطرنج زنان بیشتر تلاش كنند زیرا جذب حامی مالی بر خلاف لیگ مردان در لیگ زنان دشوار است.
المپیاد جهانی شطرنج مهر ماه امسال در كشور گرجستان برگزار می شود. اما تاریخ دقیق برگزاری مسابقات انفرادی قهرمانی آسیا تاكنون اعلام نشده است.
ورزشی**2052**1597
۰ نفر