۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82920066
T T
۰ نفر

تركيه يك سوم ادلب را تحويل سوريه مي دهد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82920066
تركيه يك سوم ادلب را تحويل سوريه مي دهد

دمشق- ايرنا- آنكارا، تهران و مسكو هم اينك در صدد دستيابي به توافقي هستند كه در صورت تحقق يافتن آن تقريبا يك سوم استان ادلب در اختيار ارتش سوريه و نيروهاي همپيمانش قرار خواهد گرفت.

به گزارش ايرنا، تارنماي 'لبنان 24' امروز (شنبه) به نقل از منابع خود ضمن اعلام اين مطلب اعلام كرد: هدف از اين توافق مشترك، گشايش اتوبان دمشق – حلب و تامين امنيت آن است، به ويژه بخشي كه از استان ادلب عبور مي كند، زيرا امنيت ساير بخش هاي اين اتوبان پس از تسلط ارتش سوريه بر شمال حمص تامين شده است.
لازمه تامين امنيت اتوبان مزبور آن است كه گروه هاي تروريستي تقريبا 10 كيلومتر از غرب راه آهن ادلب به سمت غرب اتوبان ادلب – حلب عقب نشيني كنند.
منابع ياد شده افزودند: پست هاي بازرسي تركيه كه هم اكنون در غرب راه آهن ادلب قرار دارند، به غرب اتوبان دمشق - حلب منتقل خواهند شد و در اين صورت منطقه اي به عرض 10 كيلومتر در غرب اتوبان به منطقه عاري از تسليحات تبديل خواهد شد و بدين ترتيب نيروهاي نظامي سوريه به طور كامل بر شبكه هاي راه هاي اصلي سوريه كه استان هاي مختلف اين كشور را به هم پيوند داده اند، مسلط خواهند شد.
فروردين سال 1394 به يك باره 14 هزار تروريست تازه نفس كه در تركيه تجمع كرده، آموزش ديده و تجهيز شده بودند، در يورشي همه جانبه استان ادلب در شمال سوريه را به تصرف خود درآوردند و فقط دو روستاي شيعه نشين فوعه و كفريا آنهم با مقاومت مردمي به دست تروريست ها نيفتاد؛ تقريبا 98 درصد استان ادلب در تصرف گروه هاي تروريستي و همچنين ارتش تركيه قرار دارد.
ارتش سوريه در انتهاي سال گذشته (1396) توانست بر قلمون شرقي و همچنين در ماه گذشته نيز بر دوما و تمامي غوطه شرقي و برخي از مناطق و شهرك هاي واقع در شمال حمص از جمله الرستن و تلبيسه تسلط يابد و ظرف چند روز اخير نيز در صدد مسلط شدن بر آخرين كانون داعش در اردوگاه يرموك در جنوب دمشق است.
تمامي اين دستاوردها سبب شده تا ارتش سوريه از يك مرحله به مرحله ديگري انتقال يابد و همين امر باعث شده تا ارتش اين كشور بتواند با سرعت زياد تعداد بيشتري از نيروهايش را در يك جبهه گردهم بياورد و به همين دليل هم اينك نگاه ها متوجه استان هاي ادلب و درعا شده است.
خاورم ** 1487 **8005*1275