۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۰۰
کد خبر: 82921058
T T
۰ نفر
نظارت بهداشتي به محصولات دامي در آذربايجان غربي تشديد مي شود

اروميه- ايرنا- مديركل دامپزشكي آذربايجان غربي گفت: طرح تشديد نظارت هاي بهداشتي ويژه ايام ماه مبارك رمضان با هدف نظارت بر مراكز توليد و عرضه فرآورده هاي خام دامي در استان اجرا مي شود.

كاميار داهيم روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 47 اكيپ بارزسي بهداشتي دامپزشكي متشكل از 62 ناظر در اين زمينه فعاليت دارند.
وي اضافه كرد: با هدف كنترل و نظارت بهداشتي بر انواع گوشت و فرآورده هاي خام دامي در مراكز توليد و عرضه، در ايام ماه مبارك رمضان ناظران بهداشتي در 2 شيفت كاري در آذربايجان غربي فعاليت خواهند كرد.
وي بيان كرد: با توجه به خطر انتقال بيماري‌هاي مختلف در اثر عرضه غير بهداشتي فرآورده‌هاي خام دامي، از همه شهروندان در خواست مي شود از خريد بدون بسته‌بندي فرآورده‌هاي خام دامي يا داراي بسته‌بندي با برچسب مخدوش خودداري كنند.
وي ادامه داد: شهروندان لازم است تا هنگام خريد فرآورده هاي بسته‌بندي به تاريخ توليد، انقضا و كد بهداشتي دامپزشكي توجه كنند.
مديركل دامپزشكي آذربايجان غربي گفت: ستاد اجرايي نظارت بهداشتي ويژه ايام ماه مبارك رمضان اين اداره كل با شماره تماس 2778701– 0443 و شبكه دامپزشكي شهرستان اروميه با شماره تماس 32426848 -044 از ساعت هشت صبح تا هشت شب آماده دريافت و ارائه هر گونه راهنمايي و پاسخگويي به سوالات شهروندان است.
داهيم افزود: طرح تشديد نظارت هاي بهداشتي بر مراكز توليد و عرضه فرآورده هاي خام دامي در آذربايجان غربي تا 27 خرداد ماه تداوم دارد.
به گزارش ايرنا نظارت بهداشتي بر توليد، استحصال، حمل و نقل، نگهداري، فرآوري و عرضه فرآورده هاي خام دامي از وظايف اداره كل دامپزشكي است؛ اين امر به صورت مستمر و بر اساس شيوه نامه نظارتي در طي سال به نحو مناسب به منظور حفظ سلامت و صيانت از حقوق مصرف كنندگان انجام مي­شود كه نقش بسزايي در پيشگيري از بيماريهاي قابل انتقال از طريق غذا دارد.
7125/2093