۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۱
کد خبر: 82922506
T T
۰ نفر
بقاع متبركه 5 شهر آذربایجان غربی میزبان طرح ضیافت الهی است

ارومیه- ایرنا- مدیركل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: طرح موسوم به 'ضیافت الهی' كه ویژه ایام ماه مبارك رمضان است، در امامزادگان و بقاع متبركه پنج شهرستان استان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در شهرستان های ارومیه در مركز، خوی و چایپاره در شمال و تكاب و میاندوآب در جنوب استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: 32 مبلّغ بومی و اعزامی از قم برای اجرای این طرح در 16 امامزاده و بقعه متبركه شاخص آذربایجان غربی در نظر گرفته شده كه از این تعداد 17 مبلّغ اعزامی از قم است.
وی بیان كرد: طرح ضیافت الهی برای ترویج معارف قرآنی و نشر معارف دینی برنامه‌ریزی شده است و با حضور مبلّغان حوزه‌های علمیه به اجرای برنامه‌هایی نظیر سخنرانی، تفسیر قرآن، بیان احكام، نشر معارف دینی و نماز جماعت پرداخته می شود.
وی از برپایی خیمه‌های معرفت در قالب این جشنواره در استان خبر داد و گفت: در این خیمه ها مشاوره، پاسخ به شبهه های دینی، بیان احكام و برنامه‌های ویژه كودكان و نوجوانان اجرا می شود.
مدیركل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: علاوه بر برنامه های در نظر گرفته شده، مراسم افطاری ویژه زائران در امامزاده غریب حسن ارومیه در برخی روزهای ماه رمضان نیز برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، 25 امامزاده و بقعه متبركه در آذربایجان غربی وجود دارد؛ طرح ضیافت الهی در ماه مبارك رمضان در سراسر كشور برگزار می شود.
8137/7129/3072