۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۲
کد خبر: 82922929
T T
۰ نفر
70 درصد زندانیان جرایم غیرعمد استان محكومان مالی هستند

تبریز- ایرنا- مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به اینكه 70 درصد زندانیان جرایم غیرعمد استان محكومان مالی هستند، گفت: 50 درصد این زندانیان در تبریز و مابقی در شهرستان‌ها زندانی هستند.

به گزارش ایرنا، رسول تقی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام كرد: در بین شهرستان‌ها مراغه بیشترین و هشترود كمترین زندانی محكومان مالی را دارد.
وی با اشاره به اینكه در سال گذشته 368 نفر از زندانیان غیرعمد استان توسط خیران و ستاد دیه از زندان آزاد شدند، گفت: امیدواریم در جشن گلریزان سال جاری مبالغ مورد نیاز برای آزادسازی 543 نفر از زندانیان غیرعمد استان تامین شود.
وی اعلام كرد: در سال جاری علاوه بر تبریز در شهرستان های بناب، مراغه، جلفا، هشترود، چاراویماق، عجب شیر، خداآفرین، مرند، اهر، میانه و بستان آباد جشن گلریزان برگزار می شود.
تقی پور اظهار داشت: مبلغ بدهی زندانیان جرایم غیرعمد در استان آذربایجان شرقی 50 میلیارد تومان است كه امیدواریم در جشن گلریزان امسال 10 میلیارد تومان از این مبلغ تامین شود.
وی اضافه كرد: از مجموع 543 نفر زندانی جرایم غیر عمدی استان، 12 نفر محكوم دیه، 403 نفر محكوم مالی، 116 نفر محكوم مهریه و 12 نفر محكوم نفقه هستند.
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به اینكه در سال جاری زندانی زن به دلیل جرایم غیر عمد در زندان های استان وجود ندارد، خاطرنشان كرد: در سال گذشته 13 نفر زن به دلیل جرایم غیر عمد در استان زندانی بودند كه از محل جشن گلریزان مبالغ بدهی آنها تامین و آزاد شدند.
تقی پور همچنین با اشاره به اجرای طرح اهدای هزینه مجالس ترحیم و یا تاج گل عزاداری‌ها به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان، گفت: در یك سال گذشته 40 خانواده عزادار، بخشی از هزینه احسان و هزینه مراسم ترحیم بستگان خود را به آزادسازی زندانیان اختصاص دادند.
وی با بیان اینكه بدهی محكومان نیازمند زیر 5 میلیون تومان به سرعت پرداخت شده و آزاد می‌شوند، ادامه داد: ستاد دیه بیشترین مبلغی كه می‌تواند برای هر فرد پرداخت كند، 200 میلیون تومان بلاعوض و 200 میلیون تومان به صورت تسهیلات است و بقیه بدهی هم تقسیط می شود.
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: شماره حساب 100100 بانك تجارت و 880081 بانك سپه به نام ستاد دیه آذربایجان شرقی آماده دریافت هرگونه كمك نقدی مردم و خیرین استان است تا زندانیان جرایم غیرعمد به آغوش گرم خانواده بازگردند.
وی با اشاره به برگزاری همه ساله جشن گلریزان برای آزادی زندانیان در ماه مبارك رمضان، افزود: جشن گلریزان امسال 10 خرداد ماه جاری مصادف با ولادت امام حسن (ع) در تالار معلم تبریز از ساعت 22 تا 24 برگزار می شود.
/3071/6120