۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۵
کد خبر: 82923902
T T
۰ نفر
تخلفات صندوق ذخيره كاركنان شهرداري تهران پيگيري مي شود

تهران- ايرنا- مديرعامل صندوق ذخيره كاركنان شهرداري تهران گفت: سازمان بازرسي كل كشور گزارشي مستندي از تخلفات و حواشي مالي و اقتصادي، سوء مديريت‌ و ناكارآمدي در سرمايه‌گذاري‌هاي صورت گرفته در گذشته اين صندوق ارائه كرده كه اين تخلفات پيگيري مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي صندوق ذخيره كاركنان شهرداري تهران، محمد قائمي با بيان اينكه طي 3 ماه گذشته هجمه‌هاي بسياري كه عمدتا ناشي از گمانه‌زني افراد غيرمسئول و انتشار اخبار نادرست و غيرموثق بود، عليه صندوق شكل گرفته است ، افزود: پس از دريافت اين گزارش كميته‌اي به منظور پيگيري و تببين راهبردهاي حقوقي و قضايي لازم تشكيل شد.
وي اظهار كرد: هيات مديره اين صندوق مكلف است در راستاي صيانت از دارايي اعضاء و سپرده‌گذاران موارد قابل پيگرد را به طور جدي از مراجع نظارتي و قضايي پيگيري كند.

*تعيين تكليف بدهي مالياتي و بانكي
مديرعامل صندوق ذخيره كاركنان شهرداري در خصوص وضعيت مالي صندوق تصريح كرد: موسسه و شركت‌هاي تابعه آن تا بهمن ماه سال گذشته 344 ميليارد ريال بدهي قطعي شده مالياتي داشته كه در همين ارتباط مذاكراتي به منظور كاهش بدهي ها از يك طرف و پرداخت اقساطي بخش ديگر صورت گرفته است.
وي يادآور شد: طي 3 ماه گذشته اكثر ديون سررسيد شده مالياتي پرداخت شده تا اخلالي در روند كاري صندوق و شركت‌هاي تابعه آن ايجاد نشود.
قائمي همچنين با اشاره به تسهيلات دريافتي صندوق ذخيره كاركنان شهرداري تهران و شركت‌هاي تابعه آن از سه بانك شهر، دي و تجارت گفت: تصميم‌گيري‌هاي لازم براي تسويه بدهي اين بانك‌ها صورت گرفته و مصوبات هيات مديره در اين رابطه در حال پيگيري است.
به گفته وي در اين رابطه جلسه هيات مديره براي تسويه بدهي بانك دي برگزار شده است و مصوبات آن در حال پيگيري است.
وي خاطرنشان كرد: هيات امناي صندوق ذخيره كاركنان شهرداري تهران اواسط آبان96 منصوب و با انتصاب هيات مديره در بهمن ماه سال 96 فعاليت تيم مديريتي جديد در راستاي صيانت از دارايي‌ اعضا و سپرده‌گذاران و ساماندهي وضعيت اقتصادي صندوق آغاز شد.
مديرعامل صندوق ذخيره كاركنان شهرداري تهران با بيان اينكه اولويت نخست هيأت مديره تسويه ديون اعضاي بازنشسته و قطع همكاري شده است افزود: در طول اين مدت مطالبات بازنشستگان تا پايان دي ماه تسويه شد.

*چابك‌سازي شركت‌هاي تابعه
مديرعامل صندوق ذخيره كاركنان شهرداري همچنين از كوچك و چابك سازي فعاليت‌هاي اين موسسه و شركت‌هاي تابعه آن خبر داد و گفت: اين اقدام در راستاي اصلاح ساختار و صرفه‌جويي در منابع صورت گرفت و بر اين اساس تمامي واحدهاي صف و ستاد صندوق ذخيره در ساختمان مركزي متمركز شدند.
وي با بيان اينكه تمركز شركت‌ها در ساختمان مركزي با نقل و انتقال شركت‌هاي گنجينه آتيه كيش و گوهر ياران خدمات پويا عملي شده است، تصريح كرد: با ساماندهي نيروي انساني اعم از نيروهاي مامور از شهرداري و بازنشسته، علاوه بر صرفه‌جويي قابل ملاحظه در هزينه‌هاي اداري و تشكيلاتي كه سالانه بيش از 100 ميليارد ريال برآورد مي‌شود، ساختمان شماره دو صندوق نيز به دارايي مولد تبديل شد.
تهرام/9353 / 1539
۰ نفر