۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82923947
T T
۰ نفر

شمار مسموميت قارچ سمي در زنجان 106 نفر شد

۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82923947
شمار مسموميت قارچ سمي در زنجان 106 نفر شد

زنجان - ايرنا - رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي زنجان گفت: شمار مراجعه كنندگان به مراكز درماني استان به علت مسموميت ناشي از مصرف قارچ سمي از هفته گذشته تاكنون به 106 نفر رسيد.

دكتر اصغر جعفري روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: از مجموع مسموم شدگان ناشي از مصرف قارچ سمي در استان 54 نفر را مردان و 52 نفر نيز زنان تشكيل مي دهند و 2 نفر نيز در بيمارستان ولي عصر(عج) شهر زنجان بستري هستند.
وي يادآوري كرد: بر اين اساس سه نفر از مسموم شدگان با قارچ سمي در بيمارستان لقمان تهران و چهار نفر نيز در بيمارستان نمازي شيراز بستري هستند و خدمات مورد نياز را دريافت مي كنند.
جعفري خاطرنشان كرد: در هفته گذشته بيشترين مراجعين مسموميت ناشي از مصرف قارچ سمي را اهالي ماهنشان تشكيل مي دادند كه بررسي هاي انجام گرفته نيز نشان مي دهد اين تعداد نيز از شهرهاي زنجان، ايجرود و سلطانيه رو به افزايش است.
وي بيان كرد: پيش بيني ها نشان مي دهد كه شمار مراجعه كنندگان ناشي از مصرف قارچ سمي در اين استان روند افزايشي يافته و تمامي مراكز درماني استان نيز در آماده باش كامل هستند.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي زنجان ادامه داد: هم استاني ها به اين موضوع توجه داشته باشند كه امكان تشخيص قارچ سمي و واقعي وجود ندارد و به سخنان افرادي كه مدعي چنين كاري هستند، توجه نكنند.
وي اظهار كرد: اين در حالي است تشخيص قارچ سمي از واقعي فقط در آزمايشگاهها امكانپذير بوده و لزوم توجه عموم مردم به اين موضوع ضروري است.
جعفري، علائم مسموميت خفيف تا شديد با قارچ سمي را تهوع، استفراغ، سرگيجه ، زردي ، تشنج ، كاهش سطح هوشياري و مشكلات گوارشي و كبدي ذكر كرد و گفت: اين علائم به مرور زمان در فرد نمايان مي شود و به عموم توصيه مي شود در صورت مشاهده موارد ، فرد را براي اقدامات درماني به مراكز درماني ارجاع دهند.
وي، همچنين از هم استاني ها در خواست كرد قارچ خوراكي مورد نياز را فقط از مراكز معتبر خريداري كنند.
به گزارش ايرنا، پيش از اين و بر اساس اعلام محمد مهدي گويا، رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، مصرف قارچ سمي تاكنون در كشور 800 نفر از هموطنان را مسموم كرده است كه از اين تعداد 220 تا 230 نفر در بيمارستان بستري شدند و 11 نفر نيز فوت كردند.
7320/8068