۲ خرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۰۳
کد خبر: 82924306
T T
۰ نفر
كامیون داران خواستار رسیدگی به مشكلات صنفی خود شدند

استانها- ایرنا- شماری از كامیون داران روز چهارشنبه نسبت به آنچه 'كم بودن نرخ كرایه ها' خواندند، در برخی شهرستان ها اجتماع و رسیدگی به مشكلات صنفی خود را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا، كامیون داران با اشاره به افزایش قیمت لوازم یدكی، لاستیك، حق بیمه رانندگان در سال های اخیر و پایین بودن نرخ كرایه تاكید كردند كه قیمت حمل بار باید افزایش یابد.
آنان می گویند كه كرایه حمل و نقل كامیون ها طی چند سال اخیر هیچ تغییری نكرده ولی تورم باعث افزایش هزینه ها شده و وضعیت معیشتی آنان با مشكل روبرو شده است.

** جمعی از كامیون داران استان اصفهان با حضور در مسیر اصفهان - شاهین شهر خواستار رسیدگی به مشكلات صنفی و بیمه ای خود شدند.
این افراد دلیل متوقف كردن كامیون های خود در جاده اصفهان - شاهین شهر(از پُل خورزوق تا پُل گز) را رسیدگی به مشكلات صنفی خود از جمله پایین بودن نرخ كرایه، نبود بار، نرخ بالای بیمه و گرانی قطعات یدكی عنوان كردند.
كامیون داران استان اصفهان علاوه بر مطالبات عمومی رانندگان، رسیدگی به مشكلاتی مانند كاهش مبلغ حق بیمه رانندگان، عدالت در توزیع بار در بنادر و مجمتع های بزرگ تولیدی را از خواسته های خود ذكر كردند.

** جمعی از رانندگان كامیون استان سمنان با اجتماع در محوطه پایانه های حمل بار سمنان، افزایش نرخ كرایه‌ها را خواستار شدند.
مدیرعامل انجمن صنفی رانندگان سمنان و حومه درباره این اجتماع گفت: نرخ كرایه حمل بار از سال 1392 تاكنون در این استان ثابت مانده بود ولی پرداختی رانندگان در بخش های مختلف افزایش بیش از 50 درصدی داشت.
نورالله محمودی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این كه رانندگان امروز فقط خواستار تعیین عادلانه نرخ كرایه بار در استان هستند، افزود: فشار افزایش هزینه ها در بخش هایی مانند تعمیرات، تامین قطعات مصرفی كامیون داران مانند لاستیك و روغن در سال های اخیر به رانندگان زیاد است و مسوولان باید فكری برای رانندگان برای تامین هزینه كنند.

** جمعی از كامیون داران شهرستان های آزادشهر، مینودشت و گالیكش در شرق استان گلستان در اعتراض به وضعیت حمل و نقل در میدان جمهوری شهر آزادشهر دست از كار كشیدند.
این افراد به دلیل مشكلات وضعیت حمل و نقل و وضعیت اقتصادی خود، حدود 50 دستگاه كامیون را در یكی از ضلع های میدان جمهوری شهر آزادشهر متوقف كرده و خواستار رفع مشكلات خود شدند.
به گفته آنها، برخی از كامیون داران و رانندگان مطالبات چند صد میلیون ریالی از شركت های باربری نظیر آبادان و خلیج فارس داشته و با گذشت چندین ماه مطالبات خود را دریافت نكرده اند.
كامیون داران و رانندگان همچنین با تاكید بر اینكه دوستداران و خادمان كشور هستند، محاسبه نرخ بار بر مبنای تن بر كیلومتر را خواسته اصلی خود عنوان كردند.

** حدود 50 تن از كامیون داران شهرستان خرم آباد با حضور در محل پایانه بار این شهرستان خواستار رسیدگی به مشكلات خود شدند.
آنها علت اعتراض خود را بی توجهی برخی مسئولان نسبت به خواسته های صنفی و تطابق نداشتن هزینه های حمل بار با میزان تورم موجود در كشور اعلام كردند.
یكی از این افراد كاهش تناژ بار را یكی از خواسته های كامیون داران عنوان كرد و گفت: سالهاست كه این میزان در حال افزایش است درحالیكه این مساله از یك طرف باعث استهلاك شدید كامیون ها و از سوی دیگر موجب حمل بار بدون رعایت استانداردهای لازم می شود.
یكی دیگر از كامیون داران لرستانی در نظر نگرفتن سختی كار در سنوات بیمه را از دیگر مشكلات كامیون داران عنوان كرد.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز خواسته رانندگان را تغییر در برخی قوانین بیمه و تغییر در اوزان بار عنوان كرد.
عباس شرفی با بیان اینكه خواسته رانندگان لرستانی در سریع ترین زمان ممكن رسیدگی می شود، اظهار داشت: چندین جلسه درخصوص رفع این مشكل برگزار كرده ایم و تا ساعات دیگر تصمیمات خود را نسبت به رفع مشكلات و دغدغه های كامیون داران اعلام خواهیم كرد.

** جمعی از كامیون داران شهرستان شهرضا از توابع اصفهان برای دومین روز متوالی با حضور در حاشیه كمربندی این شهر، خواستار رسیدگی به مشكلات صنفی و بیمه ای خود شدند.
این افراد، پایین بودن نرخ كرایه، نبود بار، نرخ بالای بیمه و گرانی قطعات یدكی را از مهمترین مشكلات صنفی خود عنوان كردند.
كامیون داران شهرضا علاوه بر مطالبات عمومی رانندگان، رسیدگی به مشكلاتی مانند كاهش مبلغ حق بیمه رانندگان، عدالت در توزیع بار در بنادر و مجمتع های بزرگ تولیدی را از خواسته های خود ذكر كردند.
این رانندگان همچنین نصب دستگاه سپهتن (سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان ) بر روی كامیون ها را اقدامی غیر كارشناسی دانسته و تاكید كردند قبل از این اقدام باید ساختارهای لازم تامین گردد.

** كامیون داران خراسان شمالی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با اجتماع در برخی از شهرهای استان خواستار رسیدگی به مشكلات صنفی خود شدند.
مدیرعامل تعاونی كامیون دارن گرمه و درق در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: یكی از مشكلات اصلی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بار، كاهش نرخ كرایه ها است.
محمدجواد محمودیان اظهار داشت: در سال های اخیر نه تنها نرخ جابه جایی كالا افزایش نیافته بلكه كاهش یافته است به طوری كه در 2 سال گذشته، نرخ جابه جایی هر تن كالا از خراسان شمالی به بندرعباس از یك میلیون و 100 هزار ریال به 800 هزار ریال رسیده و این رقم، صرفه اقتصادی فعالیت برای راننده را تحت شعاع قرار داده است.
وی افزود: با این تورم ، گرانی ها و افزایش قیمت ها، فعالیت با این نرخ، صرفه اقتصادی ندارد زیرا راننده هزینه های زیادی برای سوخت، استهلاك و خرابی های خودرو متحمل می شود.

** تعدادی از رانندگان مهریزی، بعلت آنچه 'كم بودن نرخ كرایه ها' اعلام كردند به مدت 2 ساعت در خیابان روبروی كارخانه كاشی پرسپولیس در پنج كیلومتری مسیر این شهر به یزد حاضر شدند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی كامیون داران مهریز گفت: خواسته رانندگان، فقط صنفی و با هدف رسیدگی به این مشكل بود و در كمال آرامش هم خاتمه یافت.
محمد علی زارع افزود: مشكل كامیون داران مهریز با جلسه هایی كه تا بحال با حضور مسوولان در استان و مهریز در خصوص افزایش كرایه و سایر مسائل بوده مورد بررسی قرار گرفته است.
وی گفت: رانندگان در خدمت نظام و انقلاب اسلامی هستند و اگر اعتراضی است فقط صنفی است كه قطعا توسط مسوولان در حال پیگیری است و مشكلی نیست.

** حدود 100 نفر از رانندگان كامیون شاهرودی نیز روز گذشته/سه شنبه/ در این شهرستان رسیدگی به مشكلاتشان را از سوی مسوولان امر خواستار شدند.
آنان با بیان این كه چند سال گذشته قیمت كامیون ها، وسایل و قطعات یدكی به شدت افزایش یافته است ، در عین حال كرایه آن ها به مدت بیش از پنج سال هیچ افزایش نیافته است.

** جمعی از كامیون داران ساوجی با اجتماع در میدان امام حسین (ع) این شهرستان خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.
مدیركل حمل و نقل و راهداری شهرستان ساوه در این خصوص گفت: خواسته كامیون داران رسیدگی به موضوعاتی چون لزوم افزایش كرایه ها و اصلاح برخی مسایل در حوزه حمل و نقل است.
ابراهیم مردانی افزود: در این راستا نشستی به معاون امور عمرانی فرمانداری برگزار شد و قرار است به زودی خواسته های صنفی كامیون داران به صورت تخصصی ارزیابی شود.
وی در خصوص تعیین نرخ كرایه های حمل و نقل بار توسط كامیون ها‌ گفت: افزایش كرایه های حمل بار باید از طریق مبادی قانونی و كارگروهی با حضور نمایندگان اداره صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ باربری ها و‌ رانندگان مصوب و اجرایی شود.
1772
۰ نفر