۷ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۸
کد خبر: 82927865
T T
۰ نفر

برداشت انگور از تاكستانهاي قصرشيرين آغاز شد

۷ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۸
کد خبر: 82927865
برداشت انگور از تاكستانهاي قصرشيرين آغاز شد

قصرشيرين - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي قصرشيرين، از آغاز برداشت انگور ياقوتي از سطح يك هزار و 416 هكتار از تاكستان هاي بارور اين شهرستان خبر داد.

مراد محموديان فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پيش بيني مي شود امسال از تاكستان هاي اين شهرستان در مجموع پنج هزار و 824 تن انگور برداشت و روانه بازار مصرف شود.
وي اظهار داشت: سطح عملكرد انگور ياقوتي از باغ هاي اين شهرستان چهار تن در هكتار است كه هر كيلوگرم با ميانگين قيمت 50 هزار ريال در بازار به فروش مي رسد.
وي ، سطح باغ هاي غيرباور اين شهرستان را 360 هكتار اعلام كرد و با بيان اينكه كار توسعه تاكستان هاي اين شهرستان هر سال در دستور كار جهاد كشاورزي است، بيان كرد: انگور ياقوتي توليدي قصرشيرين يكي از مرغوبترين انواع آن در سطح كشور است كه بخشي از آن از طريق مرزهاي رسمي اين شهرستان به خارج صادر مي شود.
مدير جهاد كشاورزي قصرشيرين ، درآمد بالاي محصول انگور ياقوتي نوبرانه را از دلايل اصلي ايجاد انگيزه و رغبت مضاعف كشاورزان براي احداث باغ هاي انگور در اين منطقه مرزي گرمسيري عنوان كرد.
قصرشيرين در غرب كرمانشاه با بيش از 27 هزار تن جمعيت ، 30 هزار هكتار باغ و زمين كشاورزي دارد كه از اين ميزان سه هزار و 870 هكتار آن باغ است.
7079/3012/8066