۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۲۵
کد خبر: 82928512
T T
۰ نفر
492 زنداني جرائم غير عمد در آذربايجان غربي وجود دارد

اروميه- ايرنا- مديركل امور زندان ها و اقدامات تاميني تربيتي آذربايجان غربي گفت: 492 نفر به دليل جرائم غير عمد از جمله مشكلات خانوادگي و پرداخت نكردن مهريه و نفقه در حبس هستند كه براي آزادي اين تعداد 300 ميليارد ريال نياز است.

به گزارش ايرنا، ميرعلي اكبر بني هاشمي روز دوشنبه در جلسه هم انديشي خيرين و كارآفرينان آذربايجان غربي افزود: براي اينكه اين نهاد بتواند مبلغي از جرائم را تهيه و براي زندانيان هزينه كند، جشن گلريزان در تمامي شهرستان ها برگزار مي شود و تا كنون در سه شهرستان برپا و 2 ميليارد ريال كمك مردمي جمع آوري شده است.
وي ادامه داد: جشن بزرگ گلريزان نيز 12 خرداد جاري در زندان مركزي اروميه برگزار مي شود و علاقه مندان و خيرين مي توانند در اين جشن شركت كنند.
مديركل امور زندان ها و اقدامات تاميني تربيتي آذربايجان غربي افزود: براي اينكه بتوان آسيب هاي اجتماعي را در جامعه كاهش داد نيازمند فراهم كردن اشتغال براي جوانان هستيم و مي توان با راه اندازي مجمع خيرين اشتغال در استان گام موثري را براي حمايت از افراد جامعه و نيازمندان برداريم.
بني هاشمي بيان كرد: فقر فرهنگي، فقر اعتقادات و نبود اشتغال سه عامل اصلي بروز جرم در جامعه هستند كه بايد تلاش شود اين عوامل از جامعه ما ريشه كن شود.
مديركل زنان و خانواده استانداري آذربايجان غربي نيز در اين جلسه گفت: پويش 'ارمغان 3' براي آزادي زنان زنداني با جرائم غيرعمد به مناسبت ماه مبارك رمضان ماه كرامت و بخشندگي براي سومين سال پياپي همزمان با سراسر كشور در اين استان آغاز شده است.
شهلا تاجفر با بيان اينكه با همكاري همه مردم به ويژه هنرمندان، خيّران و نيكوكاران تاكنون اقدامات خوبي براي آزادي زنان زنداني با جرائم غيرعمد انجام شده است، افزود: در 2 پويشي كه در سال هاي 1395 و 1396 برگزار شد، تعدادي از بانوان گرفتار در زندان به همت خيران آزاد شدند.
وي ادامه داد: پويش سال جاري با شعار ' درد مادران دربند را دريابيم ' فعاليت خود را در ماه رمضان آغاز كرده تا به مادراني كه به دليل ناتواني مالي در زندان هستند كمك قابل توجهي شود.
وي افزود: خيران و كارآفرينان بازوان كمكي مهمي براي دولت هستند و مي توانند در اميد آفريني در جامعه و ايجاد اشتغال براي جوانان نقش موثري داشته باشند.
به گزارش ايرنا، در ادامه اين جلسه تعدادي از خيران و كارآفرينان استاني به بيان نظارت و پيشنهادت خود پرداختند و خواستار هموار سازي ارتباط بهتر و بيشتر خيران با مسوولان شدند.
نزديك به 490 زنداني جرائم غيرعمد در آذربايجان غربي وجود دارد؛ در 20 سال گذشته نيز بيش از چهار هزار و 809 زنداني جرائم غيرعمد از زندان هاي استان آزاد شده اند.
سامانه موبايلي ستاد ديه استان براي دريافت كمك هاي مردمي راه اندازي شده است و در دسترس همه شهروندان قرار دارد، اين سامانه به شماره #7777044*780* براي استفاده شهروندان فعال شده است همچنين شماره كارت مجازي 4861-0682-6315-5894 براي دريافت كمك هاي مردم به زندانيان جرائم غيرعمد استان از طريق كارت به كارت در اپليكيشن هاي مبتني بر تلفن همراه و دستگاه هاي كارت خوان در نظر گرفته شده است.
8135/2093