۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82928957
T T
۰ نفر

15هزار تن گندم از كشاورزان خرمشهري خريداري شد

۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 82928957
15هزار تن گندم از كشاورزان خرمشهري خريداري شد

خرمشهر - ايرنا- مدير جهاد كشاورزي شهرستان خرمشهر گفت:از ابتداي فصل خريد گندم در سال جاري تاكنون، 15 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان شهرستان از سوي مراكز خريد، خريداري شده است.

محمدمطرودي سه شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: از اين ميزان 12 هزار و 650 تن در مركز خريد خرمشهر و 2هزار و 350 تن خارج از حوزه شهرستان به مراكز خريد تحويل داده شد.
وي سطح زير كشت گندم در اراضي كشاورزي غرب كارون خرمشهر را هفت هزار تن عنوان كرد و گفت: با توجه به خشكسالي و تندبادهاي اخير از هفت هزار هكتار اراضي كشت گندم، 6 هزار و 500 هكتار قابل برداشت بوده و ما بقي خسارت وارد شد.
مطرودي در ادامه اظهار داشت: همچنين كشاورزان معمولا مقداري از گندم توليد شده براي بذر و مصارف خود را نگهداري مي كنند و بخشي از برداشت گندم تحويل جهاد و مراكز خريد داده نمي شود.
وي در ادامه گفت: در سال گذشته از سطح زير كشت هفت هزار هكتار گندم، 19 هزار تن محصول گندم برداشت و خريداري شد.
مدير جهاد كشاورزي خرمشهر با اشاره برداشت جو و كلزا در زمين هاي غرب كارون خرمشهر گفت: از سطح زير كشت يكهزار هكتار جو يكهزار و 500 تن جو و از سطح زير كشت 350 هكتار كلزا 450 تن برداشت شده است.
مطرودي افزود: محصول كلزا به كارخانه هاي روغن كشي تحويل داده شده و محصول جو براي مصرف واحدهاي دامي و حوضچه هاي ماهي شهرستان خرمشهر قرار مي گيرد.
به گزارش ايرنا شهرستان خرمشهر در فصل زراعي امسال از هفت هزار هكتار 15 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان خرمشهري برداشت و به مراكز خريد تحويل داده شد.
يك مركز خريد گندم در منطقه كفيشه كار خريد گندم و كلزاي مازاد بر نياز كشاورزان را با قيمت تضميني هر كيلوگرم گندم 13 هزار ريال و كلزا 27 هزار ريال از كشاورزان خريداري كرد.
شهرستان خرمشهر 40هزار هكتار اراضي قابل كشت دارد.
7100/7165/6002