۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹
کد خبر: 82930011
T T
۰ نفر
شركت نفتی 'لوك اویل' فعالیت در ایران را متوقف كرد

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز به نقل از مسئولان شركت نفتی لوك اویل روسیه مدعی شد كه به دلیل تهدید تحریم های آمریكا، این غول نفتی تصمیم گرفته است فعلا برنامه توسعه پروژه های نفتی در ایران را ادامه ندهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رویترز به نقل از یكی از مسئولان لوك اویل بدون ذكر نام وی ادعا كرد: با توجه به تحولات جاری، خیلی زود است كه در مورد برنامه هایمان (در ایران) اظهار نظر كنیم. در حال حاضر اساساً همه چیز را متوقف كرده ایم.
به نوشته رویترز، شركت لوك اویل برای توسعه میادین نفتی آب تیمور و منصوری با ایران مشغول مذاكره بوده است.
از سوی دیگر الكساندر نواك وزیر انرژی روسیه اخیرا گفته است: معتقدم كه تحریم ها تاثیری زیادی بر تولید نفت ایران ندارد و ممكن است حداكثر 10 درصد از تولید نفت ایران كاهش یابد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه در اقدامی یكجانبه و به رغم مخالفت های جهانی، خروج كشورش از برجام را اعلام كرد.
اتحادیه اروپا ، روسیه، چین، انگلیس، آلمان و فرانسه اعلام كرده اند كه برغم خروج آمریكا از توافق هسته ای، به این توافق پایبند بوده و از شركت های خود كه با ایران روابط تجاری دارند، حمایت می كنند.
مقام های اروپایی تاكید كرده اند كه برنامه هایی را برای حفظ برجام و محافظت از سرمایه گذاری شركت های خارجی در ایران در دست دارند كه از جمله آنها قانون انسداد و ممنوعیت تبعیت از تحریم های فرامرزی آمریكا، همكاری بیشتر با بانك مركزی ایران، تسهیل سرمایه گذاری بانك سرمایه گذاری اروپا و تشویق شركت های كوچك، متوسط و بزرگ به سرمایه گذاری در ایران می باشد.
همچنین، براساس گزارش رسانه های آلمان، گروه مالی بانكی 'فولكس بانك ' آلمان به عنوان بزرگ ترین گروه مالی این كشور از ادامه همكاری خود با شبكه بانكی جمهوری اسلامی ایران خبر داده و از شش شعبه اصلی خود در شهر های آلمان خواسته است كه به رغم خطر تهدیدهای آمریكا به همكاری خود با ایران ادامه دهند.
اروپام**3092** 1723
۰ نفر