۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82931197
T T
۰ نفر

كاشان با كمبود متخصص سونوگرافی رو به روست

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82931197
كاشان با كمبود متخصص سونوگرافی رو به روست

كاشان- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی كاشان مشكلات ازدحام بیماران برای انجام سونوگرافی از جمله در بیمارستان نقوی را ناشی از كمبود متخصص این رشته در شهرستان عنوان كرد.

دكتر محمد حاجی جعفری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: استفاده از نیروهای متخصص متعهد به خدمت، بخشی از كمبودهای مركزهای درمانی از جمله بیمارستان نقوی را برطرف می كرد كه امسال با پایان تعهد چهار نفر از آنها جایگزینی برایشان وجود نداشت.
وی افزود: این مشكل سال گذشته پیش بینی شده بود و درخواست هایی نیز برای حل مشكل به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی فرستاده شد كه با توجه به كمبود متخصص سونوگرافی هنوز این مشكل برطرف نشده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی كاشان بیان كرد: برای رفاه حال بیماران حتی با دادن امتیازهایی به سراغ بخش خصوصی نیز رفتیم كه استقبالی نشد اما با توجه به كمبود متخصص سونوگرافی در كشور وضعیت منطقه كاشان قابل قبول می باشد.
او اضافه كرد: 2 نفر متخصص سونوگرافی در بیمارستان نقوی كاشان با وجود این شرایط به كار گرفته شده بود اما یكی از آنها به علت بروز حادثه ای آسیب دید و نتوانست به كار خود در این بیمارستان ادامه دهد.
حاجی جعغری با اشاره به تداوم این شرایط در نیمه نخست سال 97 ادامه داد: هم اكنون نیز تنها متخصص سونوگرافی فعال در بیمارستان نقوی كاشان تعهدی ندارد و به صورت تعاملی با دانشگاه علوم پزشكی همكاری می كند.
وی عنوان كرد: با توجه به اینكه سونوگرافی باید با كیفیتی مناسب انجام شود، پزشك روزهای شنبه و یكشنبه هر هفته در مجموع برای 60 بیمار سونوگرافی انجام می دهد اما به علت پائین آمدن كیفیت كار، نمی توان بیماران بیشتری را پذیرش كرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی كاشان گفت: هم اكنون جز بیمارستان نقوی، در بیمارستان های شهید بهشتی و شبیه خوانی كاشان، همچنین بیمارستان سید الشهداء (ع) آران و بیدگل بیماران سونوگرافی پذیرش می شوند.
او به استقبال مردم از انجام سونوگرافی در بخش دولتی اشاره كرد و افزود: وجود اختلاف بین تعرفه های مركزهای دولتی و بخش خصوصی علت این امر می باشد كه وزارتخانه نیز در جریان موضوع قرار گرفته است.
حاجی جعفری بیان كرد: جز مركزهای درمانی دولتی پنج مركز بخش خصوصی، بیمارستان آیت الله یثربی و مركز درمانی ناحیه مقاومت سپاه كاشان نیز خدمات سونوگرافی به بیماران ارائه می دهد.
جمعیت افزون بر 465 هزار نفری شهرستان های كاشان و آران و بیدگل تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشكی كاشان هستند.
كاشان در 200 كیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123