۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82931382
T T
۰ نفر

وزیر نیرو: بارش های 6 ماه اول سال آبی مناسب نبود

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82931382
وزیر نیرو: بارش های 6 ماه اول سال آبی مناسب نبود

تهران- ایرنا- وزیر نیرو گفت: بارش های سال 97 وضعیت خوبی دارد اما از آنجاكه وضعیت بارش ها در شش ماه اول سال آبی مناسب نبود هنوز حدود 28 درصد كمتر از سال گذشته بارش داشتیم.

به گزارش ایرنا، رضا اردكانیان در حاشیه مراسم افتتاح بخش دوم طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران افزود: توزیع بارش در كشور یكنواخت و همگون نیست.
وی توضیح داد: به طور مثال استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بوشهر و كرمان نسبت به سال گذشته بین 60 الی 75 درصد كاهش بارش داشته اند.
اردكانیان با اشاره به اینكه سال قبل نیز سال كم بارشی بود، اظهارداشت: آماده كمك رسانی به مناطقی كه در آب شرب مشكل دارند هستیم اما شرط اصلی پشت سرگذاشتن شرایط كم آبی مراعات مصرف است.
وی بیان كرد: اگر بسرعت از بد مصرفی فاصله نگیریم حتی باوجود بازگشت بارش ها به میزان قبلی خود، با مشكل كم آبی مواجه می شویم كه می بایست مردم با هوشیاری و احساس مسئولیت مشترك بویژه در بخش آب صرفه جویی كنند.
اردكانیان همچنین گفت: باوجود برخی تبلیغات منفی، چرخ تولید و توسعه در حوزه وزارت نیرو درحال حركت است و كشور باسرعت به نصاب های خوب و مطلوب از نظر جمعیت زیرپوشش آب شرب می رسد.
به گفته وی،جمعیت زیرپوشش برای شبكه های جمع آوری، تصفیه و بازچرخانی فاضلاب نیز بسرعت در حال افزایش است.
وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب پردیس خاطرنشان كرد: در این زمینه مطابق برنامه پیش می رویم؛ با توجه به اینكه ساخت شهر پردیس برنامه ریزی شده نبود اما سعی می كنیم مردم در این زمینه آسیب نبینند.
تصفیه خانه فاضلاب پردیس به ظرفیت 24 هزار مترمكعب در شبانه روز 125 هزار نفر از جمعیت مردم این منطقه را زیرپوشش قرار خواهد داد.
شهرستان پردیس در شرق تهران واقع شده است.
تهرام/9441/ 1008
۰ نفر