۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۵
کد خبر: 82931885
T T
۰ نفر
امسال روز قدس، متفاوت تر از سالهاي قبل خواهد بود

يزد- ايرنا- امام جمعه ابركوه با اشاره به فرارسيدن روز جهاني قدس تاكيد كرد: روز جهاني قدس امسال به لطف خدا با حساسيتي مضاعف برگزار مي شود.

حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني امروز در خطبه نماز جمعه اين هفته ابركوه افزود: در شرايطي كه آمريكا سفارت خود را به قدس منتقل كرده و خشم ملت هاي مسلمان را برافروخته ، مراسم ابراز انزجار ملت جهان اسلام از رژيم صهيونيستي متفاوت از سالهاي گذشته خواهد بود .
رئيس شوراي فرهنگ عمومي ابركوه تصريح كرد: ملت عزيز و انقلابي ايران اسلامي و مسلمان جهان اسلام در روز قدس قدرتمند تراز گذشته ناقوس مرگ اسرائيل را به صدا در خواهند آورد و مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل را نويد خواهند داد .
حسيني ادامه داد: امام خميني (ره) به حق آمريكا را دشمن شماره يك جهان اسلام ناميد و با افشاي ماهيت استكباري آمريكا، بمب بيداري اسلامي را در جهان اسلام منفجر كرد.
وي يادآورشد :آيين بزرگداشت ياد و خاطره امام (ره) قبل از نماز ظهر وعصر روز دوشنبه 14 خرداد در مسجد جامع برگزار خواهد شد.
7540/
***
امام جمعه اردكان گفت: مردم ايران در روز قدس از ملت مظلوم فلسطين كه 70 سال پيش كشورشان تصاحب شده است دفاع مي كنند .
به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسليمن سيد اسماعيل شاكر در خطبه هاي نماز جمعه اردكان با گراميداشت روز قدس افزود: در اين روز در دفاع از اين مظلومان شعار بدهيد وعليه اسرائيل قيام كنيد و مردم نقش خود را در هفته اينده نشان خواهند داد .
امام جمعه اردكان اظهار كرد: چهاردهم و پانزدهم خرداد را در پيش داريم كه سرآغاز نهضت اسلامي و پيروزي انقلاب بود و شهداي عزيزي كه در پانزدهم خرداد به شهادت رسيدند سند جنايت پهلوي بودند و سند استكبار ستيزي و عزتمندي سند ملت ايران مي باشند .
شاكر در ادامه با اشاره به سالگرد رحلت امام خميني (ره) اظهار داشت : رهبري الهي از نظر اسلام به سه دوره پيامبران ، امامان و عالمان تقسيم مي شود كه در زمان غيبت، رهبري ديني بر عهده عالمان ديني گذاشته شده است و اين رهبر بي نظير عالم اسلام و احيا كننده اسلام ناب در روز چهارده خرداد سالگرد رحلتش مي باشد .
7544/
***
امام جمعه مهريز گفت: مهمترين مطالبه مردم بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري از مسوولان رسيدگي به مسائل اقتصادي و حل آن است.
حجت الاسلام عبدالرضا محي الديني در خطبه هاي نمازجمعه امروز مهريز افزود: فشار اقتصادي و تورم بر دوش مردم بسيار سنگيني مي كند و راه حل اين است كه مسوولان و تعزيرات حكومتي با محتكران و گرانفروشان برخورد كنند.
وي ادامه داد: همه تورم و مشكلاتي كه الان در كشور و بين مردم وجود دارد به موضوع برجام و خارجي ها مرتبط نيست ولي عده اي از نجابت نظام و مسوولان براي احتكار و سوء استفاده بهره مي گيرند.
امام جمعه مهريز در خصوص روز قدس اظهار نمود: روز جهاني قدس امسال در مقايسه با سال هاي گذشته خيلي داراي اهميت بيشتر است و بايد مردم در جمعه آخر ماه مبارك رمضان پرشور در آن شركت كنند.
محي الديني گفت: حضور گسترده مردم با هر نوع سليقه سياسي در راهپيمايي روز قدس مشت محكمي بر دهان دشمنان و اسرائيل غاصب است.
7541/ 6197