۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸
کد خبر: 82935905
T T
۰ نفر
بازآفريني محدوده مسجد جامع اردستان تعيين تكليف شود

كاشان- ايرنا- فرماندار اردستان با اشاره به مشكلات اجراي طرح بازآفريني شهري در محدوده مسجد جامع تاريخي واقع در مركز اين شهرستان، از مسئولان امر خواست تا مردم را از بلاتكليفي خارج كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حميدرضا تاملي روز پنجشنبه در بازديد از طرح هاي عمران شهري اردستان بيان كرد: شهرداري بايد هرچه زودتر تمهيدي براي مديريت طرح بازآفريني شهري محدوده مسجد جامع انديشيده، بحث اعتبار آن را حل كرده و از بلاتكليفي خارج كند.
وي افزود: هرچند گفته مي شود كه نزديك به 20 جلسه براي اجراي اين طرح برگزار شده اما مشكل مديريتي در سطح بالادستي و پايين دستي مشهود است.
فرماندار اردستان بيان كرد: شهرداري بايد هماهنگي لازم را بين دستگاه هاي خدمات رسان به وجود آورده، آنها را مديريت كند اما شاهد اين امر نيستيم و كارگاه در عمل از سه ماه پيش تعطيل مي باشد.
او تاكيد كرد: اگر دستگاه هاي ذيربط اين طرح را تا پيش از هفتم تيرماه انجام ندهند، اجازه آغاز ديگر طرح ها داده نخواهد شد.
نماينده اردستان در مجلس شوراي اسلامي نيز در ادامه گفت: طرح بازآفريني شهري در محدوده مسجد جامع بدون هماهنگي با مسئولان اين شهرستان آغاز شده كه نارضايتي مردم را نيز به همراه داشته است.
حجت الاسلام سيد صادق طباطبائي نژاد اضافه كرد: مسجد جامع جاي تصميم گيري فردي نيست و بايد ديدگاه جمعي را به دنبال داشته باشد اما اين طرح بدون جدول زماني، مديريت كارآمد و اعتبار لازم نزديك به سه ماه پيش آغاز شد كه پيشرفت مناسبي نداشته و مشكلات زيادي هم براي مردم به وجود آورد.
وي بيان كرد: اگر بحث اعتبار و جا به جايي تاسيسات برق، آب، تلفن و فاضلاب مورد توجه قرار مي گرفت، امروز شاهد تعطيلي طرح نبوديم؛ بازآفريني شهري به آساني و بدون اعتبار و برنامه ريزي قابل انجام نيست و از آنجايي كه اداره ها آمادگي و اعتبار مورد نياز را نداشتند، در عمل كار با مشكل رو به رو شده است.
شهردار اردستان نيز در اين زمينه عنوان كرد: طرح باز آفريني محدوده مسجد جامع از اسفند 1396 با هماهنگي اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان آغاز شد.
محسن حيدري افزود: شهرداري افزون بر 16 ميليارد ريال اعتبار اختصاص داد و براي تكميل طرح افزون بر 68 ميليارد و 800 ميليون ريال نياز داريم كه از مشاركت بخش خصوصي و اعتبارات طرح باز آفريني كشور تامين خواهد شد.
وي تصريح كرد: طرح بازآفريني شهري از شهريور 1395 در اردستان كليد خورده و با برگزاري جلسه هاي گوناگون، مسئولان اداره ها در جريان كار قرار گرفتند اما با تاسف در زمينه تامين اعتبار بي توجه بوده و در بودجه سالانه پيش بيني لازم را نكردند.
شهردار اردستان ادامه داد: اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز بحث مجوز نداشت و تنها لوح فشرده طرح را در خواست كرد؛ اداره آب و فاضلاب نيز 150 متر شبكه آبرساني را اجرا كرده، بحث فاضلاب را از كف انجام نمي دهد.
او اضافه كرد: مسئله برق و مخابرات نيز با لوله گذاري برطرف شده و اداره ها ديگر مشكلي با اجراي طرح بازآفريني ندارند.
حيدري با اشاره به پيشتازي اردستان در اجراي طرح بازآفريني در استان گفت: طرح بعدي مربوط به قنات دو طبقه است و سپس مسجد خسرو راهميان و مسجد ملايعقوب محله كبودان در دستور كار قرار خواهد گرفت.
به گفته شهردار، طرح باز آفريني محدوده مسجد جامع اردستان يك هزار و 300 متر است كه در مرحله نخست 800 متر آن بايد اجرا شود.
اردستان با برخورداري از 195 هكتار بافت تاريخي و 60 هكتار بافت فرسوده در فاصله 118 كيلومتري شمال شرقي اصفهان واقع است.
7431/8123