۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82936528
T T
۰ نفر

اتحاد مسلمانان زمينه ساز آزادي قدس - فرزاد نويدي**

۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82936528
اتحاد مسلمانان زمينه ساز آزادي قدس - فرزاد نويدي**

كرمانشاه - ايرنا - اگرچه آزادي قدس شريف، اولين قبله مسلمين جهان وعده خداوند متعال است اما تسريع در آن نيازمند همت و حمايت كشورهاي اسلامي و اتحاد و انسجام آنان براي رسيدن به اين آرزوي ديرينه مسلمانان است.

قدس، اولين قبله مسلمين جهان اگر به مساله اصلي جهان اسلام تبديل شود و دولت هاي اسلامي براي تحقق وعده پروردگار بزرگ تلاش كنند، بي شك آزاد مي شود و صهيونيست ها ديگر جايگاهي در اين سرزمين اسلامي نخواهند داشت.
غير از جمهوري اسلامي ايران كه به صورت شفاف و صريح از آزادي قدس شريف حمايت مي كند ديگر كشورهاي اسلامي با بي تفاوتي و بي مسئوليتي از كنار آن مي گذرند و اين موضوع منجر به گستاخي هرچه بيشتر رژيم اشغالگر قدس در تجاوز به سرزمين فلسطين شده است.
بيش از 60 سال از اشغال اولين قبله مسلمانان جهان به دست صهيونيست هاي اشغال گر مي گذرد و آنچه دست اشغالگران را در تجاوز و جنايت آزاد گذاشته، بي تفاوتي شمار زيادي از كشورهاي اسلامي است.
اگر دول اسلامي در لبيك به رويكرد انقلابي ملت ايران و بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي، موضوع قدس را به مساله اصلي جهان اسلام تبديل مي كردند، امروز شاهد اين همه جنايت و ددمنشي صهيونيست ها نبوديم.
پيروزي جبهه اسلام در برابر كفار و ظالمان وعده خداوند بزرگ در قرآن كريم است و امروز رژيم صهيونيستي نماد بارز جبهه ظلم و ستم در برابر ملتي مظلوم و بي دفاع است كه وطنشان از سوي رژيمي جنايتكار به اشغال درآمده است.
حمايت از ملت هاي مسلمان و مظلوم جهان فارغ از قوميت و مذهب و نژاد، يكي از اهداف اصلي انقلاب اسلامي ايران بود كه پس از پيروزي بارها توسط حضرت امام خميني (ره) اعلام شد.
نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان از سوي امام (ره) گام علمي و موثري براي ايجاد اتحاد ميان مسلمانان براي پايان دادن به مناقشه مردم مسلمان و مظلوم فلسطين با صهيونيست ها بود.
روز جهاني قدس مي توانست از 40 سال گذشته روزي براي وحدت، انسجام و يكپارچگي كشورهاي اسلامي در برابر متجاوزان به خاك مقدس فلسطين باشد اما دريغا كه دول اسلامي با بي توجهي به اين مساله مهم، عملا صهيونيست ها را براي تجاوز به اين سرزمين مقدس اسلامي تشويق كردند.
در سايه بي توجهي ها بسياري از كشورهاي اسلامي هر روز به ميزان پيشروي صهيونيست ها و جنايات و كشتار آنها افزوده مي شود و كشورهاي اسلامي نيز چشم و گوش خود را بر روي اين حقايق بسته اند.
كشورهاي مدعي دموكراسي نيز كه صهيونيست ها را در جبهه موافق و در راستاي منافع خود مي بينند از اين جنايات حمايت مي كنند و به جاي جلوگيري از جنايات اشغالگران صهيونيستي و محكوم كردن آنها، فلسطينيان مظلوم را به آشوب طلبي محكوم مي كنند.
اينك بعد از گذشت 40 سال از عمر با بركت جمهوري اسلامي، فلسطين و قدس همچنان مساله اول در ميان مسئولان جمهوري اسلامي است و با همان رويكرد و انگيزه هاي اول انقلاب، دفاع از ملت مظلوم فلسطين در دستور كار ملت و دولت جمهوري اسلامي است.
اگرچه در اين سال ها شاهد برگزاري تظاهرات ضد صهيونيستي برخي از ملت هاي مسلمان در حمايت از مردم مظلوم فلسطين بوده ايم اما بايد كشورهاي اسلامي بيدار شوند و نگذارند، پاره تن جهان اسلام در زير يوغ اشغالگران صهيونيست از بين برود.
قبله اول مسلمين جهان امروز در سايه بي تفاوتي دول اسلامي، روزهاي سختي را پشت سر مي گذارد و صهيونيست ها، وقيحانه و بي شرم بر روي مردم مسلمان و روزه دار شليك مي كنند و آنان را به شهادت مي رسانند.
جنايات صهيونيست ها در سرزمين فلسطين جزو نمونه هاي كم نظير از تروريست دولتي، وحشي گري و جنايت عليه بشريت و نسل كشي است كه تاريخ كمتر نمونه اي از آن به خود ديده است.
به اذعان مسئولان جمهوري اسلامي، مساله قدس امروز همچنان مساله اول مسلمانان است اما اگر اين رويكرد به ديگر دولتمردان كشورهاي اسلامي نيز سرايت كند و آن را دنبال كنند قدس آزاد خواهد شد و اثري از صهيونيست هاي جنايتكار باقي نخواهد ماند.
هر سال با شروع ماه مبارك رمضان و با نزديك شدن به روز جهاني قدس، جنايات صهيونيست ها عليه مردم مظلوم فلسطين بيشتر مي شود تا جايي كه اشغالگران با گلوله مستقيم اين مردم را به شهادت مي رسانند.
اشغالگران از دست هاي خالي اما عزم راسخ و مصمم جوانان فلسطيني مي ترسند و اين عصبانيت آنها، بر دامنه جناياتشان مي افزايد.
لبيك به فراخوان تاريخي حضرت امام (ره) در حمايت از ملت مظلوم فلسطين در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز جهاني قدس و برگزاري تظاهرات ضد صهيونيستي در برخي از كشورهاي اسلامي نيز به ديگر دليل عصبانيت صهيونيست ها و افزايش جنايات آنها تبديل شده است.
رهبر معظم انقلاب نيز در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) امسال نيز با اشاره به در پيش بودن روز جهاني قدس تأكيد كردند: حضور در اين راهپيمايي و دفاع از مردم مقاوم و مجاهد و مظلوم فلسطين، در واقع گامي مهم در مسير ساختن آينده بهتر است.
ملت مسلمان و روزه دار ايران اسلامي در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان امسال نيز در لبيك به آرمان هاي حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بار ديگر با حضور در تظاهرات ضد صهيونيستي بار ديگر از ملت مسلمان فلسطين حمايت و جنايات رژيم اشغالگر قدس را محكوم مي كنند.
ملت ايران ثابت كرده اند تا آزادي قدس عزيز و نابودي رژيم اشغالگر صهيونيستي در كنار فلسطينيان هستند و از آرمان هاي آنان دفاع مي كنند.
3033/8066/1772
**خبرنگار ايرنا