۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۴
کد خبر: 82936784
T T
۰ نفر

خوشنويسان تكابي آيات قرآن را كتابت كردند

۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۴
کد خبر: 82936784
خوشنويسان تكابي آيات قرآن را كتابت كردند

مهاباد- ايرنا- رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تكاب گفت: همزمان با شب بيست و سوم ماه مبارك رمضان و سومين شب قدر بيش از 30 نفر از هنرمندان خوشنويس اين شهرستان آيات منتخب قرآن كريم را كتابت كردند.

محمود نجفي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: آيين كتابت آيات نوراني كتابت قرآن كريم براي دومين سال متوالي شب گذشته به همت انجمن خوشنويسان اين شهرستان و به مناسبت گراميداشت شب هاي قدر، سه ساعت طول كشيد.
وي ادامه داد: در اين آيين هنرمندان خوشنويس تكاب با درجه هاي هنري ممتاز و فوق ممتاز بخش هايي از آيات نوراني قرآن كريم را در سبك هاي مختلف خوشنويسي از جمله نستعليق، شكسته نستعليق، ثلث و سياه مشق كتابت كرده و بيش از 60 اثر فاخر خوشنويسي قرآني خلق كردند.
وي بيان كرد: آثار قرآني هنرمندان خوشنويس تكاب علاوه بر ارائه در نمايشگاه هاي فردي و گروهي خوشنويسي در تكاب و ساير شهرستان ها، به صورت مجموعه اي از آثار در قالب يك مجلد منتشر مي شود.
وي با اشاره به برگزاري برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري در هفته قرآن كريم در تكاب ادامه داد: مراسم كتابت آيات قرآن كريم بخشي از برنامه هاي جشن قرآن است كه هرساله در ماه مبارك رمضان برگزار مي شود.
وي اضافه كرد: امسال 10 برنامه فرهنگي و هنري در قالب جشن قرآن از جمله محفل انس با قرآن، اجراي نمايش و شعرخواني با موضوع قرآن و عترت، اكران فيلم هاي انيميشن قرآني، كتابت آيات قرآن و نشست هاي تفسير و تدبّر در تكاب برگزار شد.
وي بيان كرد: پس از پايان كتابت آيات قرآن كريم از هنرمندان برجسته عرصه خوشنويسي تكاب تجليل شد.
به گزارش ايرنا، تكاب در زمينه هنر خوشنويسي از شهرهاي مطرح كشور است و در كنار شهر قزوين از قطب هاي اصلي توليد آثار فاخر و ماندگار خوشنويسي به شمار مي رود.
اكنون بيش از 60 هنرمند خوشنويس برجسته با درجه هاي مختلف هنري در تكاب فعاليت مي كنند و انجمن خوشنويسان اين شهرستان از تشكل هاي فعال هنري استان آذربابجان غربي است.
تاكنون چند هنرمند خوشنويس با درجه استادي از جمله مرحوم 'اباصلت صادقي' از تكاب به جامعه هنري كشور معرفي شده اند و آثار هنري خوشنويسان تكاب در نمايشگاه هاي معتبر استاني و كشوري به نمايش درآمده است.
شهرستان تكاب با 81 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربابجان غربي واقع شده است.
7514/3093/3072