۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82936860
T T
۰ نفر
مردم با اتحاد و همبستگي در راهپيمايي روز قدس شركت كردند

اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با اشاره به اينكه ملت اين استان در روز جهاني قدس به نداي رهبري لبيك گفتند، بيان كرد: آنان با اتحاد و همبستگي در خيابان حضور يافتند و به وظيفه شرعي خود به نحو احسن عمل كردند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي در خطبه هاي نماز جمعه اروميه افزود: امام راحل به اتحاد و همبستگي تاكيد داشتند و امروزه روز قدس به محور انسجام ملي براي دفاع از مظلومان فلسطين تبديل شده است.
وي با اشاره به اينكه مبارزه با ظالم دستور خداوند متعال است، ادامه داد: حمايت از ولايت فقيه و عمل به دستورات الهي يكي از عوامل پيروزي در مقابل متجاوزان و استكبار جهاني است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر رژيم صهيونيستي از تجاوز به سرزمين هاي اسلامي بازمانده است، افزود: 'مرگ بر اسرائيل' و 'مرگ بر آمريكا' شعار اتحاد ظلم ستيزان دنيا در راهپيمايي روز قدس بوده و يكي از عوامل زمين گير شدن مستكبران است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي بيان كرد: دشمنان در تلاش هستند تا با فشارهاي اقتصادي و رواني ملت ايران را وادار به عقب نشيني بكنند اما در نهايت روسياهي نصيب سران استكبار خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه استكبارستيزي و ظلم ستيزي در دين اسلام داراي اهميت است، ادامه داد: اولياي الهي بنا به دستور قرآن همواره در مقابل ظالمان ايستادگي كردند و بر اين اساس مسلمانان از درب صلح و دوستي با ظالمان وارد نمي شوند.
به گزارش ايرنا نماز جمعه اين هفته اروميه بعد از برگزاري باشكوه راهپيمايي روز قدس به امامت حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي و با حضور پرشور مردم در مصلاي امام خميني (ره) اين شهرستان برگزار شد؛ در آيين نماز جمعه اين هفته اروميه علاوه بر فضاي داخلي مصلي، محوطه روباز آن نيز با حضور نمازگزاران پر شده بود.
راهپيمايي روز جهاني قدس همزمان با ديگر مناطق جهان با حضور پرشور مردم شيعه، سني، ارمني و آشوري در 60 ميعادگاه آذربايجان غربي كه به سرزمين رنگين كمان اقوام و اديان الهي شهرت دارد، برگزار شد.
اين راهپيمايي باشكوه از ساعت 10:30 صبح امروز / جمعه 18 خرداد/ در بيشتر شهرستان ها و بخش هاي مختلف اين استان مرزي آغاز شد و تا محل هاي برپايي نمازجمعه ادامه يافت.
حاضران در اين راهپيمايي ضمن ابراز انزجار از سياست هاي منطقه اي استكبار جهاني و آتش افروزي ايادي غرب در كشورهاي مسلمان، نداي حمايت از آزادي فلسطين را سر دادند و براي حضور در نماز دشمن شكن جمعه آماده شدند.
8135/3072