۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۰۳
کد خبر: 82937056
T T
۰ نفر
راهپیمایی قدس در تهران توام با شور سیاسی بود

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز جمعه از تهران گزارش داد: حال و هوای مراسم امروز راهپیمایی قدس همچون همیشه توام با شور سیاسی و سرگرمی خانوادگی بود، به طوری كه كودكان سرود می خواندند و به طرف تصاویر بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، دارت پرتاب می كردند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش آورد: هزاران نفر در روز قدس كه از روزهای ابتدایی انقلاب، هر ساله به نشانه حمایت با فلسطینی ها در ایران برگزار می شود، به خیابان های پایتخت و شهرهای دیگر آمدند.
رویداد امسال، صحنه آتش زدن پرچم ها و سردادن شعار «مرگ بر آمریكا» و «مرگ بر اسرائیل» و همچنین آویزان كردن آدمك بزرگ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا بود.
براساس این گزارش، علی لاریجانی رئیس مجلس ایران خطاب به جمعیتی حاضر در تهران گفت: آمریكا، عربستان و رژیم صهیونیستی می خواهند ایران در كنج قرار دهند، اما نمی دانند كه با این اقدام، باعث ناامنی خود می شوند.
اما این مراسم در زمانی برگزار می شود كه ایران تحت فشار فزاینده اقتصادی پس از خروج آمریكا از توافق هسته ای و تدارك برای اعمال مجدد تحریم هاست، اقدامی كه موجب شادی (رژیم) اسرائیل شده است.
«حسن دورابی» یك معلم 30 ساله گفت: رهبر معظم به ما گفتند كه باید پرتعداد حاضر شویم تا به جهانیان نشان دهیم كه اقدامات آمریكا و اسرائیل هیچ تاثیری بر مردم ما نخواهد داشت.
اما بسیاری از شركت كنندگان در تظاهرات روز قدس اصرار داشتند كه ایران صرفا از مردم فلسطین حمایت می كند و برای حمله نظامی آن طور كه رژیم صهیونیستی نگران آن است، برنامه ای ندارد.
«حسن روح الامینی» هنرمند 33 ساله ایرانی گفت: هیچ گاه در تاریخ مان، علیه كشوری آغازگر جنگ نبوده ایم و در آینده نیز قصد این كار را نداریم. «عاطفه صالحی» كارمند 58 ساله ارتش نیز گفت كه ایرانی ها می خواهند مردم همه جای دنیا با هم در صلح زندگی كنند.
وی افزود: ما نمی خواهیم هیچ كشوری به دیگری حمله كند اما امروز آنها (رژیم اشغالگر) می خواهند كشورهای اطراف شان را از بین ببرند.
اروپام**9109**1663**