۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۱۹
کد خبر: 82938085
T T
۰ نفر

پوستر همدان 2018 رونمايي شد

۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۱۹
کد خبر: 82938085
پوستر همدان 2018 رونمايي شد

همدان-ايرنا- پوستر رويداد همدان 2018 عصر شنبه با حضور اصحاب رسانه در تالار قرآن همدان رونمايي شد.

به گزارش ايرنا مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همدان در اين آيين گفت: در يكي از جلسات شوراي سياستگذاري همدان 2018 قول داده شد فراخواني در بين هنرمندان بومي استان براي طراحي پوستر اين رويداد برگزار شود.
علي مالمير افزود: در يك فراخوان از طراحان گرافيك و پوستر استان دعوت به همكاري شد و پس از 2 ماه، 11نفر از طراحان برتر استان در اين فراخوان شركت كرده و 18 اثر به دبيرخانه رويداد 2018 ارسال شد.
وي ادامه داد: به منظور تسريع در كار داوري، خود ارائه دهندگان آثار، به داوري آثار يكديگر پرداختند و با حضور سه ناظر از مجمع امور صنفي، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همدان، شركت كنندگان علاوه بر آثار خود آثار ديگر هنرمندان را نيز مورد قضاوت قرار دادند.
وي اضافه كرد: در نهايت سه اثر با اكثريت آرا برگزيده شد كه اثر گرافيكي 'شروين حسيني' مقام اول و عنوان پوستر برگزيده رويداد همدان 2018 را به خود اختصاص داد.
گفتني است؛ همدان در سال 2018 به عنوان پايتخت گردشگري آسيا انتخاب شده است و در اين سال ميزبان وزراي گردشگري 34 كشور آسيايي و بيش از 500 عضو وابسته به سازمان جهاني گردشگري خواهد بود.
استان همدان كه در دامان كوه الوند پهنه گسترانيده با تمدن سه هزار ساله از كهن‌ ترين شهرهاي جهان است و در سال 85 با مصوبه مجلس شوراي اسلامي به عنوان پايتخت تاريخ و تمدن ايران معرفي شد.
اين استان با دارا بودن آثار تاريخي و باستاني ارزشمندي همچون تپه هگمتانه، كتيبه هاي گنجنامه، آرامگاه بوعلي سينا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علويان و جاذبه هاي طبيعي همچون غار عليصدر هم‌ اكنون به عنوان پنجمين شهر گردشگري كشور شناخته مي‌ شود.
استان همدان داراي بيش از يك هزار و 800 اثر تاريخي و توريستي شناسايي شده است كه يك هزار اثر استان همدان ثبت ملي شده است.
2087/1181