۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82941934
T T
۰ نفر

4 هندی در تیراندازی مرزبانان پاكستانی كشته شدند

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹
کد خبر: 82941934
4 هندی در تیراندازی مرزبانان پاكستانی كشته شدند

دهلی نو - ایرنا - ارتش هند روز چهارشنبه اعلام كرد چهار نیروی مرزی این كشور بدلیل تیراندازی نیروهای پاكستانی در شمال ایالت جامو و كشمیر هند كشته شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون ' ان دی تی وی'، نقض آتش بس توسط پاكستان نزدیك به یك هفته پس از توافق مقامات نظامی ارشد دو كشور برای احیای توافقنامه سال 2003 برای آتش بس دوجانبه اتفاق می افتد.
'رام اوتار' یك فرمانده نیروی زمینی هندگفت: نیروهای پاكستانی شب گذشته اقدام به تیراندازی بدون دلیل در امتداد مرز های بین المللی در منطقه 'سامبا' كردند كه درنتیجه این ا قدام سه نیروی دیگر نیز مجروح شدند.
وی افزود: این تیراندازی كه ساعت 22 شب گذشته به وقت محلی آغاز شده بود تا صبح روز چهارشنبه ادامه یافت . نیروهای هندی نیز به این اقدام پاكستان واكنش نشان دادند.
به گفته دولت هند،از آغاز سال 2018 نیروهای پاكستانی بیش از یك هزار بار آتش بس بین دو كشور را نقض كرده اند.
'راویش كومار'سخنگوی وزارت امور خارجه هند در اوایل ماه جاری گفت: نقض های مكرر آتش بس از سوی پاكستان،پوششی برای كمك به شبه نظامیان و تروریست ها برای نفوذ به خاك هند در جامو و كشمیر است.
وی اظهار امیدواری كرد كه پاكستان به تعهدات خود در خصوص آتش بس بین دو كشور عمل كند.
به گفته مقامات نظامی هند،نقض آتش بس توسط پاكستان درمنطقه جامو و كشمیر در دوم ماه جاری(ژوئن) دو نیروی نظامی هندی كشته شدند.
هند و پاكستان در 29 ماه مه -هشتم خرداد- برای احیای توافقنامه آتش بس به توافق رسیدند.
هند و پاكستان در سال 2003 میلادی توافق آتش بس در مرزهای جامو وكشمیر را امضا كردند.
هند و پاكستان همواره یكدیگر را به نقض مكرر آتش بس در امتداد خط واقعی كنترل درجامو و كشمیر یكدیگر را متم می كنند.
تنش میان هند و پاكستان از دو سال گذشته به علت خشونت های كشمیر و حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش در شمال هند افزایش یافت.
این تنش ها پس از حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش هند در شهر اوری و كشته شدن 19 سرباز هندی و همچنین عملیات انتقام جویانه هند علیه پایگاه های شبه نظامیان در خاك پاكستان در كشمیر تشدید شده است.
هند ،پاكستان را حامی تروریسم و گروه های شبه نظامی ضد هند می داند، اما پاكستان همواره نقش خود را در حملات تروریستی علیه هند رد كرده است.
از سوی دیگر پاكستان هند را به ایجاد ناآرامی در استان بلوچستان این كشور متهم كرده است.
بخشی از كشمیر درخاك هند و بخشی دیگر درخاك پاكستان قراردارد. هر دو كشور ادعای مالكیت بر تمام كشمیر را دارند و همین موضوع یكی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاكستان از هند در سال 1947میلادی تاكنون است.
آساق**267**1424 *1600 **1663**