۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82942024
T T
۰ نفر
مقابله با اشتغال اتباع بيگانه درجهرم، اجرايي نشده است

شيراز- ايرنا- نائب رئيس اتاق اصناف شهرستان جهرم درديدار با فرمانده نيروي انتظامي اين شهرستان گفت: مقابله با به ‌كارگيري اتباع بيگانه از دغدغه‌هايي است كه به مراحل اجرايي نمي‌ رسد.

به گزارش ايرنا محسن گرامي در اين نشست كه چهارشنبه برگزار شد افزود:حل اين معضل نيازمند تعامل مردم و ساير دستگاه‌هاي مرتبط است و چنانچه بناست اين معضل اجتماعي حل شود همه بايد همسوباشيم.
وي با بيان اينكه تاكنون مصوباتي براي مقابله با به ‌كارگيري اتباع خارجي انجام شده اما به مرحله اجرا در نيامده است، اضافه كرد: عادلانه نيست برخي با اخذ پروانه كسب، مديريت واحد صنفي خود را به اتباع خارجي واگذار كنند و خود هيچ نقشي در آن نداشته باشند.
نائب رئيس اتاق اصناف جهرم با اشاره به اينكه به ‌كارگيري اتباع خارجي در مشاغل سخت حاشيه شهرها امكان‌ پذير است، گفت: در وضعيت نابسامان بازار كسب و كار،اشتغال اين اتباع در واحدهاي مهم و حساس شهر به صلاح نيست و مقابله با آن در اولويت اتاق اصناف شهرستان جهرم قرار گرفته است.
گرامي،ساماندهي واحدهاي فاقد پروانه با هدف تحقق عدالت و احقاق حقوق واحدهاي پروانه ‌دار را ضروري دانست.
رئيس اتاق اصناف شهرستان جهرم نيز همكاري خوب واحد اماكن نيروي انتظامي با اتاق اصناف را قابل تقدير دانست و گفت: اتاق اصناف شهرستان با مشكلات عديده‌اي روبه‌رو است كه عمده آن مسائل مالي و اقتصادي است.
جابر قنبرزاده وجود واحدهاي صنفي بدون مجوز را دغدغه اتاق اصناف شهرستان عنوان كرد و اظهار داشت: پيش از نگاه مالي به مجوزدار كردن واحدها، آنچه مهم است وجود بي‌انضباطي در بازار است كه ضرورت دارد به اين موضوع رسيدگي شود.
وي با اشاره به اينكه بايد نسبت به واحدهاي بدون پروانه و پروانه ‌دار تفاوت قائل شد، اضافه كرد: ساماندهي هرچه سريع‌ تر واحدهاي فاقد پروانه از اولويت‌هاي اتاق اصناف است.
قنبر زاده گفت: به‌كارگيري اتباع خارجي توسط برخي صاحبان واحدهاي صنفي انجام مي ‌گيرد كه اين امر پايمال شدن حقوق شهروندان، آن هم در سال حمايت از كالاي ايراني است.
وي گفت: براساس قانون، اشتغال اتباع تنها در اشتغال سخت آن هم در حاشيه شهرها امكان‌پذير است اما شاهد هستيم كه محدوده اشتغال اين افراد به مراكز شهر و مديريت واحدهاي صنفي رسيده است.
محمد دانش‌ نيا، رئيس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان جهرم نيز در اين ديدار گفت: با توجه به گستردگي شهرستان و وجود تعداد بالاي واحدهاي صنفي بدون پروانه، مي‌طلبد با تعامل هر چه بهتر نيروي انتظامي و اتاق اصناف نسبت به ساماندهي اين واحدها اقدامات مناسب صورت بگيرد.
جهرم در 193 كيلومتري جنوب شرقي شيراز واقع شده است.
اتباع خارجي در جهرم، مشاغلي همچون نگهباني باغ ، كفاشي، فروش ضايعات آهن، فروش پلاستيك هاي بازيافتي و كارهاي ساختماني را در اختيار دارند.
7375/ 1876