۲۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82943652
T T
۰ نفر
26 نفر در حمله هواپیماهای تركیه به شمال عراق كشته شدند

آنكارا- ایرنا- ستاد كل ارتش تركیه اعلام كرد: 'در حمله هواپیماهای تركیه به مقر تروریست ها در شمال عراق و در ارتفاعات قندیل، 26 نفر كشته شدند.'

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری آناتولی به نقل از ستاد كل ارتش تركیه اعلام كرد در حمله هواپیماهای تركیه به پایگاه های كوهستانی عناصر پ.ك.ك در ارتفاعات قندیل در شمال عراق، یكی از رهبران گروه پ.ك.ك نیز كشته شده است.
آناتولی همچنین اعلام كرد در حمله هوایی به پایگاه كوهستانی این گروه در مناطق مرزی شهرستان چوكورجا در استان حكاری در جنوب شرقی تركیه نیز 2 عضو پ.ك.ك كشته شدند.
ستاد كل ارتش تركیه همچنین اعلام كرد كه طی یك هفته اخیر 93 عضو پ.ك.ك از جمله سه تن از سران این تشكیلات در حملات هوایی ارتش تركیه كشته شده اند.
به گزارش این نهاد نظامی تركیه، عملیات نظامی تركیه در شمال عراق كه از حدود سه ماه پیش آغاز شده، در هفته های اخیر با تعیین هدف تصرف ارتفاعات قندیل در مرز عراق و ایران به اوج خود رسیده و با بمباران مكرر برخی مناطق كوهستانی منطقه ادامه دارد.
به ادعای ستاد كل ارتش تركیه در روزهای گذشته علاوه بر پیش روی 34 كیلومتری نظامیان این كشور در شمال عراق، 26 پایگاه متعلق به حزب كارگران كردستان تركیه(پ.ك.ك) در قندیل و سنجار نیز در جریان بمباران هوایی منهدم شده است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، چند روز پیش رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه از آغاز رسمی عملیات ارتش كشورش برای تصرف قندیل و سنجار در شمال عراق خبر داد و گفت: 'عملیات تمام نشده و ادامه خواهد داشت.'
وی افزود: 'همان طور كه عفرین، جرابلس، الباب و اعزاز را از لشكر قاتلان پاكسازی كردیم، باتلاق تروریستی قندیل را نیز به اذن خداوند، خشك خواهیم كرد.'
به گزارش ایرنا، مقامات آنكارا كه از سال ها پیش در آرزوی تصرف ارتفاعات قندیل به عنوان مهمترین منطقه حضور عوامل حزب كارگران كردستان تركیه(پ.ك.ك) هستند، در ماه های اخیر در پی موفقیت ارتش این كشور در اشغال عفرین در شمال سوریه، طی عملیاتی در شمال عراق، تا كنون حدود 34 كیلومتر در عمق خاك عراق پیشروی كرده اند.
بنا به ادعای رسانه های تركیه، ارتش این كشور كنترل كامل نواحی هاكورك، آرموش، آواشین، باسیان، كانی راش، برمیزه و سیدكان در منطقه صعب العبور برادوست در شمال عراق را كه پیش از این در اختیار گروه پ.ك.ك بود، به دست گرفته است.
بنا به گزارش این رسانه، در منطقه قندیل بیش از 50 پایگاه متعلق به گروه پ.ك.ك وجود دارد و در این پایگاه ها به 15 گروه تروریستی آموزش های تروریستی ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، ارتفاعات قندیل در شمال عراق بین مرز ایران و عراق و حدود 100 كیلومتری مرزهای تركیه واقع شده و دارای چند كوه بالای سه هزار متری با صخره ها و دره های سخت گذر است.
بنا به ادعای تركیه، این منطقه محل استقرار عناصر گروه های پ.ك.ك و پژاك بوده و ارتفاعات قندیل را از جمله مناطق آموزش و هدایت گروه های تروریستی به خاك خود اعلام كرده و اغلب از طریق هوایی به منطقه حمله كرده ولی در مهار گروه پ.ك.ك در منطقه ناموفق بوده است.
خاورم/1905