۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82946488
T T
۰ نفر
50 چاه تامین كننده آب شهری در چهارمحال و بختیاری خشك شد

شهركرد- ایرنا- مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: در پی خشكسالی های اخیر در استان 50 حلقه چاه تامین كننده آب شهری این استان خشك شده است.

قدرت الله بیگلری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 80 درصد آب مورد نیاز شهرهای استان از طریق چاه ها تامین می شود و این در حالی است كه خشكسالی های اخیر و افت آب های زیرزمینی سبب خشكیدگی تدریجی این چاه ها شده است.
وی تعداد چاه های تامین كننده آب شهری استان را 200 حلقه اعلام كرد و گفت: از این تعداد 150 چاه فعال است و مابقی خشك شده است.
بیگلری خاطرنشان كرد: افت آب های زیرزمینی و كاهش دبی چاه ها اگرچه شائبه نیتراته شدن آب را مطرح می كند اما مردم استان از این بابت نگرانی نداشته باشند و مطمئن باشند آب مصرفی آن مشكل نیترات ندارد.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری از پیش بینی كمبود آب برای برخی شهرهای استان در فصل تابستان خبر داد و گفت: احتمال كمبود آب در شهرهای شهركرد، فرخشهر، بروجن، سورشجان، سردشت، كاج، گهرو و ناغان در فصل گرما وجود دارد كه تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.
بیگلری، كاهش 1.3 درصدی پرت آب در پی اصلاح شبكه های آبرسانی، تقلیل فشار آب، جلوگیری از هدررفت آب در مخازن و اجرای برنامه های فرهنگی را از مهمترین برنامه های این سازمان برای مقابله با بحران آب برشمرد و افزود: بی شك گذر از این مشكل نیازمند همراهی مردم با مسئولان نیز می باشد.
به گزارش ایرنا، در تابستان سال گذشته چهار شهر بروجن، فرادنبه، سفید دشت و فرخشهر با كمبود منابع آبی مواجه بودند كه این مشكل با حفر چاه های جایگزین و مدیریت مصرف تا حدی برطرف شد.
هم اكنون 217 هزار مشترك با جمعیتی بیش از 530 هزار نفر در 40 شهر چهارمحال و بختیاری از آب شرب سالم بهره مند هستند.
7363/2097