۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 82947062
T T
۰ نفر

كامكارها با آلبوم «هيچ در هيچ» مي آيند

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 82947062
كامكارها با آلبوم «هيچ در هيچ» مي آيند

تهران - ايرنا - آلبوم موسيقي «هيچ در هيچ» جديدترين اثر كامكارها كه آهنگسازي اش را هوشنگ كامكار انجام داده و ارسلان كامكار و صبا كامكار در آن مي خوانند، از ابتداي هفته آينده عرضه مي شود.

به گزارش ايرنا از اعلام روز سه شنبه انجمن موسيقي ايران، اين آلبوم با شش قطعه از آثار هوشنگ كامكار و اشعار بيژن جلالي با عنوان «هيچ در هيچ»، «با هر غم»، «تو از در آمدي»، «نقشي بر دل»، «اگر جهان به سر آيد» و «مرثيه‌اي براي شاعر» براي اركستر سمفونيك به همراهي آواز سلو و همراهي گروه كُر تنظيم و توسط موسسه فرهنگي هنري راوي آذر كيميا توليد و منتشر شده است.
هوشنگ كامكار، متولد 1325 در سنندج، موسيقي را نزد پدرش، حسن كامكار آموخت و به مدت دو سال در هنرستان عالي موسيقي تهران به تحصيل موسيقي پرداخت. او در سال 1354 موفق به اخذ درجه ليسانس در رشته آهنگسازي از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران شد و در كنسرواتوار سانتاچي چيليياي رُم به تحصيل كنترپوان و فوگ ادامه داد و درجه فوق ليسانس موسيقي را در ايالات متحده آمريكا از دانشكده سانفرانسيسكو دريافت كرد. همچنين به مدت 10 سال در دانشكده موسيقي (دانشگاه هنر) به تدريس موسيقي پرداخت و مديريت گروه موسيقي اين دانشگاه را به مدت شش سال برعهده گرفت.
«دور تا نزديك»، «پوئم سمفوني خرمشهر و حلبچه»، «منظومه سمفونيك مولانا»، «شباهنگام»، «كوچ بنفشه‌ها»، «خورشيد مستان»، «سروكي دل»، «محاق»، «در گلستانه»، «بهاران آبيدر»، «بر تارك سپيده»، «به ياد حافظ»، «سماع مجلسيان»، «سماع ضربي‌ها»، «باله شهرزاد»، «كوچه چوارباخ»، «باغ‌هاي پژمان»، «پوئم سمفونيك كردي» و «شباهنگام» را مي‌توان از آثار آهنگسازي او برشمرد.
فراهنگ ** 1418 ** 9053