۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۳
کد خبر: 82948015
T T
۰ نفر
امكانات تداوم توليد واكسن فلج اطفال بايد مهيا شود

كرج- ايرنا- رييس موسسه واكسن و سرم سازي رازي با اشاره به اينكه بر اساس اعلام سازمان جهاني بهداشت تا سال 2020 بايد نوع خوراكي واكسن فلج اطفال به تزريقي تبديل شود، گفت: بايد هر چه سريعتر امكانات مورد نياز براي توليد اين واكسن فراهم تا مانند سال گذشته در تامين آن مشكلي نباشد.

به گزارش ايرنا، علي اسحاقي روز چهارشنبه در بازديد رييس انستيتو پاستور ايران از موسسه رازي مستقر در كرج با اشاره به توانمندي هاي موسسه رازي در توليد واكسن 3 گانه ديفتري، كزاز و سياه سرفه افزود: در مورد توليد واكسن فلج اطفال تزريقي كه موسسه رازي به دانش فني آن دست يافته، پس از بررسي شرايط تصميمي كه به نفع كشور است اتخاذ مي شود.
وي اضافه كرد: در تامين سويه واكسن سياه سرفه با مشكلاتي مواجه هستيم كه اميدواريم با همكاري انستيتو پاستور، بار ديگر اين واكسن به چرخه توليد باز گردد.
اسحاقي با بيان اينكه پرهيز از موازي كاري رويكرد مهم 2 مجموعه پاستور و رازي است اظهار داشت: پاستور و رازي از مجموعه هاي خوب كشور به شمار مي روند و ظرفيت هاي مناسبي در زمينه توليد فرآورده هاي بيولوژيك دارند كه از آن مي توان در جهت رفع ضعف ها بهره برد.
وي ادامه داد: تمامي تلاش خود را مي كنيم تا توانمندي هاي خاصي كه در هر 2 مجموعه وجود دارد مورد استفاده قرار گرفته و شركت هاي خصوصي علاقمند به حوزه واكسن نيز در بخش هاي مورد نياز ورود كنند.
رئيس انستيتو پاستور ايران نيز در اين بازديد گفت: عمده واكسن هاي برنامه ايمن سازي كشور در موسسه رازي توليد مي شود.
عليرضا بيگلري افزود: با توجه به پيشينه بسيار گرانسنگ موسسه رازي در حوزه سلامت، مي توان گفت اين مجموعه نه تنها در كشور كه تاثير بسزايي در حفظ و ارتقاي شاخص هاي سلامت منطقه داشته است.
وي اضافه كرد: موسسه رازي با توليد واكسن هاي مورد نياز كشور نقش ويژه اي در پيشگيري از بيماري ها داشته اما اكنون در زمينه تامين برخي واكسن ها و فرآورده هاي بيولوژيك خود با مشكلاتي روبرو است كه اميدواريم با از ميان برداشتن موانع موجود، بستر پيشرفت و افتخار آفريني اين مجموعه بزرگ براي كشور تداوم يابد.
بيگلري گفت: شناسايي ظرفيت هاي موجود و استفاده بهينه از اين ظرفيت ها، مانع هدر رفت وقت و سرمايه شده و به پيشرفت كشور كمك مي كند.
7414/1535