۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۰۱
کد خبر: 82948102
T T
۰ نفر
3 هزار كارت بليت رايگان در تهران به خبرنگاران اختصاص مي يابد

تهران- ايرنا- شهرداري تهران با هدف ايجاد تسهيلات به شاغلان در عرصه خبر و بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران، قصد دارد تعداد 3000 كارت‌ بليت يك‌ساله قابل استفاده در ناوگان مترو و اتوبوسراني تهران را به صورت رايگان در اختيار خبرنگاران شاغل در شهر تهران قرار دهد.

به گزارش روز چهارشنبه شهرداري تهران، از تمام فرايند تقاضا تخصيص و توزيع اين كارت ‌بليت ها بدون نياز به مراجعه حضوري انجام مي‌شود و متقاضيان مي‌توانند حداكثر تا پايان روز چهارشنبه ششم تيرماه 97 با مراجعه به سامانه بليت الكترونيك شهرداري تهران به نشاني register.eticket.tehran.ir در قسمت ويژه خبرنگاران نسبت به ثبت مشخصات و درخواست خود اقدام كنند.
همچنين مدارك مورد نياز شامل عكس پرسنلي، تصوير كارت ملي، معرفي‌نامه از رسانه و بيمه خبرنگاري (در صورت بيمه نبودن، ده اثر منتشرشده در شش ماه اخير) است كه بايد قبلا اسكن شده باشد و در هنگام ثبت‌نام به صورت فايل در سامانه بارگذاري شود.
همچنين آن دسته از متقاضيان كه قبلا مدارك خبرنگاري خود را براي دريافت مجوز طرح ترافيك ارسال كرده‌اند، نياز به بارگذاري مجدد مدارك در سامانه كارت‌بليت ندارند و صرفا بايد عكس پرسنلي و تصوير كارت ملي را در سامانه بارگذاري كنند.
براساس ضوابط قانوني، اين كارت‌ بليتها صرفا قابل ارائه به خبرنگاران و عكاسان محترمي است كه مجوز طرح ترافيك خبرنگاري دريافت نكرده‌اند. از اين رو از مديران محترم موسسات خبري تقاضا مي‌شود از صدور معرفي‌نامه براي افراد غيرخبرنگار و همكاران رسانه‌ها كه به كارهاي غير از توليد خبر اشتغال دارند، خودداري كنند.
تهرام/7247//1348