۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82948911
T T
۰ نفر

1700 زوج نابارور در زاهدان تشكيل پرونده دادند

۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82948911
1700 زوج نابارور در زاهدان تشكيل پرونده دادند

زاهدان - ايرنا - رئيس مركز ناباروري مولود بيمارستان علي ابن ابيطالب (ع) زاهدان گفت: هزار و 700 زوج نابارور سيستان و بلوچستان در اين مركز تشكيل پرونده دادند و كارهاي درماني آنان در حال انجام است.

دكتر مرضيه قاسمي روز پنجشنبه به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مركز درمان ناباروري مولود بيمارستان علي ابن ابيطالب(ع) زاهدان به عنوان نخستين مركز درمان زوج هاي نابارور در سيستان و بلوچستان با استقبال قابل توجهي مواجه شده است.
وي افزود: مولود مركز جواني است كه با اعتماد و همراهي مردم سيستان و بلوچستان عملكرد قابل قبولي دارد به گونه اي كه در درمان با روش IVF (تلقيح آزمايشگاهي) و IUI (تلقيح داخل رحمي) بر اساس استانداردهاي تعريف شده كشوري و جهاني، نتايج مطلوب حاصل شده است.
وي در خصوص روش درماني IUI بيان كرد: در اين روش درماني، در بانواني كه اختلال در تخمك گذاري دارند و يا آقاياني با ناباروري خفيف تا متوسط، با انجام درمان هاي دارويي توليد تخمك و اسپرم تقويت و سپس در زمان مناسب، اسپرم پس از فراوري در آزمايشگاه به رحم منتقل مي شود.
رئيس مركز ناباروري مولود بيمارستان علي ابن ابيطالب(ع) زاهدان تصريح كرد: در روش IVF نيز با يك عمل سرپايي تخمك كشي انجام و در آزمايشگاه لقاح صورت مي گيرد و در نهايت جنين به بدن مادر انتقال داده مي شود.
دكتر قاسمي با بيان اينكه انجام روش هاي درماني IVF  و IUI  براي زوج هاي فاقد فرزند در قالب بسته حمايت از زوج هاي نابارور در طرح تحول نظام سلامت، با هزينه اي 85 درصد كمتر از ساير افراد انجام مي شود گفت: هزينه تمام شده در انجام اين روش ها براي افرادي كه در طرح حمايتي قرار نمي گيرند نيز به ميزان قابل توجهي از هزينه سفر به استان هاي ديگر كشور به منظور انجام اين اعمال كمتر است.
وي با اشاره به ويزيت ماهيانه هزار نفر در اين مركز توسط فوق تخصص نازايي و متخصص اورولوژي، تصريح كرد: علاوه بر انجام روش هاي IVF  و IUI، اعمال لاپاروسكوپي و هيسترسكوپي نيز در اين مركز انجام مي شود.
رئيس مركز ناباروري مولود بيمارستان علي ابن ابيطالب (ع) زاهدان تاكيد كرد: دستگاه هاي لاپاراسكوپي و هيسترسكوپي اين مركز از جمله پيشرفته ترين دستگاه هاست.
وي با بيان اينكه شمار موارد موفق باروري در اين مركز روز به روز در حال افزايش است افزود: افزايش بيش از پيش شمار موارد موفق و بهره گيري از بهترين تجهيزات و امكانات، افزايش نيروي انساني متخصص در اين مركز و در نهايت تبديل بخش ناباروري مولود به قطب درمان ناباروري جنوب شرق كشور از مهمترين اهداف دانشگاه علوم پزشكي زاهدان است.
سيستان و بلوچستان به عنوان پهناورترين استان كشور به سبب گستردگي جغرافيايي و قرار گرفتن در همسايگي 2 كشور افغانستان و پاكستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسيم شده كه شهرستان هاي شمالي شامل زابل، هيرمند، زهك، هامون و نيمروز زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي زابل، شهرستان هاي زاهدان، ميرجاوه، خاش، سراوان و سيب و سوران زير نظر دانشگاه علوم پزشكي زاهدان و شهرستان هاي ايرانشهر، سرباز، نيكشهر، مهرستان، چابهار، كنارك، دلگان، فنوج و قصرقند زير پوشش دانشكده علوم پزشكي ايرانشهر قرار دارند.
3042**6081