۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۶
کد خبر: 82949431
T T
۰ نفر
قوه قضاييه بايد پرچمدار عدالت باشد

نوشهر - ايرنا- امام‌جمعه نوشهر با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفتم تير، به‌ويژه شهيد بهشتي و تبريك قوه قضاييه گفت: قوه قضاييه بايد پرچمدار عدالت در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت‌الاسلام محمود مشايخ در خطبه‌هاي نماز جمعه نوشهر افزود : قضات در جمهوري اسلامي بايد به دنبال تحقق آرمان‌هاي نظام و داراي شخصيتي انقلابي باشند.
وي ادامه داد : احكام قضايي محترم است و نبايد به اين قوه حمله كرد و هر اعتراضي بايد در چارچوب قانون باشد و نبايد اين قوه را مورد هجوم قرار داد.
امام‌جمعه نوشهر اظهار داشت : الگوي قضاوت بايد شيوه اميرالمؤمنين (ع) باشد و دستگاه قضايي ما بايد به آن حضرت تاسي كند.
وي همچنين به مناسبت روز تبليغ و اطلاع‌رساني اشاره كرد و گفت : تبليغ فقط كار يك دستگاه و نهاد نيست بلكه وظيفه همه مردم است همچنان كه ورود اسلام به چين بدين نحو بود كه گروهي از تجار اسلام را به آن كشور بردند.
او افزود : ما بايد با كار خوب و داشتن صنعت و نظم و توليد كالاهاي مرغوب ، مبلغ اسلام باشيم به نحوي كه ديگران تحت تأثير محصولات ايران اسلامي، جذب ما شوند.
امام‌جمعه نوشهر در باره روز اصناف هم گفت : صنف‌هاي مختلف بايد هدفشان خدمت به مردم و تأمين نياز آنان باشد كه در اين صورت جايي براي احتكار و گران‌فروشي و كم‌فروشي نيست زيرا بزرگ‌ترين سرمايه براي بازاريان، جلب اعتماد مردم است.
مشايخ افزود : هشتم شوال، سالروز تخريب بقاع متبركه ائمه به دست وهابيان در مدينه است كه سند مظلوميت شيعه و امامان محسوب مي‌شود زيرا با اين كار اسناد زنده اسلام و تشيع را از بين بردند.
او با اشاره به تأكيدات رهبر معظم انقلاب ، گفت : تكيه بر استحكام نظام و معيشت مردم، از وظايف مهم مسئولان است زيرا دشمن مي‌خواهد از راه جنگ رواني كشور را به هم بريزد و با اين كار جامعه را متشنج كند.
امام‌جمعه نوشهر گفت : در چنين حالتي لازم است مسئولان به ضعفا بيشتر توجه كنند و از اشرافي‌گري و مسافرت غير ضروري بپرهيزند.
/7517/ 1602/1654