۲ تیر ۱۳۹۷، ۰:۱۶
کد خبر: 82949667
T T
۰ نفر
مدال آوران اصفهانی پاداش می گیرند

ایرنا- اصفهان -استاندار اصفهان اعلام كرد: ورزشكاران اصفهانی كه در بازی های آسیایی جاكارتا، موفق به كسب مقام و مدال شوند، پاداش ویژه می گیرند.

به گزارش ایرنا ، محسن مهر علیزاده عصر جمعه در نشستی با اعضای كمیته برگزاری بازی‌های آسیایی جاكارتا و شورای المپیك آسیا افزود: برای ورزشكاران اصفهانی كه در این مسابقات مدال های طلا، نقره و یا برنز را كسب كنند به ترتیب 50، 30 و 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی اضافه كرد: از مجموع 380 ورزشكار اعزامی كشور به مسابقات آسیایی' جاكارتا ' حدود یك هفتم آنها اصفهانی هستند لذا باتوجه به برخورداری از ورزشكاران تراز اول و حامیان متعدد، این استان آماده میزبانی و برگزاری همایش ها و جلسات فدراسیون آسیایی است .
مهرعلیزاده با اشاره به اینكه 82 ورزشكار اصفهانی هم اكنون در اردوهای تیم ملی هستند، پیش بینی كرد كه حدود 50 نفر از آ‌نها به مسابقات آسیایی اعزام شوند.
وی تعامل با اعضای شورای المپیك آسیایی را خوب ارزیابی و ابراز امیدواری كرد كه با توجه به این تعامل، ورزش اصیل زورخانه‌ای و پهلوانی به این بازی‌ها اضافه شود.
در این نشست همچنین معاون شورای المپیك آسیا با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره المپیك آسیایی در شهریورماه آینده در جاكارتا گفت : این مسابقات در 40 رشته و 465 رویداد برگزار می‌شود.
حیدر فرمان با اشاره به برگزاری مسابقات 'فان ران' گفت: 'فان ران' پیش از این در 22 شهر برگزار شده است و تهران و اصفهان به ترتیب بیست و سه و بیست و چهارمین شهرهایی هستند كه میزبان برگزاری این ورزش خواهند بود.
وی در خصوص آمادگی جاكارتا برای میزبانی و برگزاری المپیك آسیایی گفت: دولت اندونزی اعتبار قابل‌ توجهی به این مسابقات اختصاص داده و بسیاری از ورزشگاه‌های این كشور بازسازی‌شده‌ است، علاوه بر این بزرگراه‌ها و اتوبان‌های بسیاری برای دسترسی آسان‌تر ورزشكاران ایجاد شده است تا بازی‌های آسیایی در این كشور به نحو احسن برگزار شود.
معاون شورای المپیك آسیا خاطرنشان كرد: تلاش می‌كنیم قضاوت‌ها در این مسابقات صحیح باشد و بر این موضوع نظارت ویژه‌ای داریم.
بازی های آسیایی 2018 جاكارتا با 27 مرداد تا 11 شهریور ماه در سه شهر كشور اندونزی از جمله جاكارتا برگزار می شود.
8114/ 1339
۰ نفر