۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۵
کد خبر: 82950527
T T
۰ نفر
دانش آموزان خراسان شمالي درگرايش به موادمخدر پاكترين هستند

بجنورد- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: دانش آموزان اين استان پاك ترين از نظر گرايش به مصرف مواد مخدر در سطح كشور هستند.

براتعلي حاتمي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه دانش آموزان خراسان شمالي در مصرف نكردن رتبه آخر در كشور را دارند افزود: بايد تلاش كنيم كه اين رتبه خود را حفظ كنيم و دانش آموزان اين استان به مصرف مواد مخدر گرايش پيدا نكنند.
به گزارش ايرنا در شرايطي كه بر اساس آمار متوسط شيوع اعتياد در بين دانش آموزان 2.1 درصد است، اين آمار در استان خراسان شمالي 1.7 درصد است.
95.2 درصد دانش آموزان نيز در پرسش نامه اي بيان داشته اند كه هيچ ماده مخدري را مصرف نكرده اند و نخواهند كرد، از اين نظر نيز اين استان از ميانگين كشوري بالاتر است.
به گزارش ايرنا به نقل از دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي نرخ شيوع مواد مخدر در سطح كشور 5.4 درصد و در اين استان 7.2 درصد است.
احمد ريواده اظهار داشت: ميانگين سن شيوع مواد مخدر در سطح كشور 24 سال و در خراسان شمالي 32 سال است.
وي درباره اعتياد دانش آموزان استان به مواد مخدر اظهار داشت: بيش از 95 درصد از دانش آموزان استان اعلام كرده اند كه هيچ گونه مواد مخدر مصرف نكرده اند و در اين زمينه وضعيت استان مناسب است.
ريواده درباره اعتياد دانشجويان افزود: نرخ شيوع مصرف مواد مخدر و محرك در ميان دانشجويان استان 6.6 درصد است كه از ميانگين كشوري كه 5.6 درصد به ثبت رسيده، بيشتر است.
مدير كل آموزش و پرورش خراسان شمالي بر ارائه برنامه هاي آموزشي و پيشگيري از اعتياد در بين دانش آموزان تاكيد كرد و گفت: هم اكنون طرح هاي مختلفي در مدارس اين استان به خصوص در حاشيه شهرها در حال برگزاري است.
حاتمي اظهار داشت: براي اجراي طرح هاي آموزشي و پيشگيري، برگزاري جشنواره ها، طرح مجد جاده دانايي نيز در اين استان اجرا شده است.
وي افزود: 12 هزار دانش آموز در راستاي پيشگيري از اعتياد و توانمند سازي زير پوشش قرار گرفته اند كه برنامه ريزي شده است بيش از 30 هزار دانش آموز در سال تحصيلي جاري آموزش ببينند.
خراسان شمالي با جمعيت 863 هزار نفر بيش از 164 هزار دانش آموز دارد.
6042/3007/